• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44352
+
-

تراکتور‌سازی‌ همچنان کانون مهم‌ترین خبرهای نیم‌فصل فوتبال ایران است

استعفای تقوی رؤیای هیدینگ

استعفای تقوی رؤیای هیدینگ

محمد تقوی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی روز پنجشنبه در اتفاقی قابل پیش‌بینی به‌صورت رسمی از هدایت این تیم استعفا داد تا محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه با خیال راحت‌تر درصدد انتخاب سرمربی جدید تراکتورسازی باشد. بعد از جدایی جان توشاک از هدایت تراکتورسازی، زنوزی تصمیم گرفت تا تقوی هدایت تراکتورسازی را بر عهده بگیرد و البته تقوی هم انتظار داشت که مالک باشگاه او را به‌صورت قطعی به‌عنوان سرمربی انتخاب کند که البته هیچ‌وقت این اتفاق رخ نداد. تقوی روز پنجشنبه در صفحه اینستاگرام با انتشار پُستی از سمت خود کناره‌گیری کرد. او در این پست نوشت: «هم‌اکنون و با توجه به سیاست‌های باشگاه و ‌تردید آنها ترجیح دادم تا با استعفای خود دست مسئولان باشگاه را باز بگذارم تا در انتخاب سرمربی مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسند تا تیم پیش از شروع نیم‌فصل دوم وارد مشکلات نشود.» تراکتور با هدایت تقوی ۲۶ امتیاز به دست آورد و بالاتر از استقلال شفر در رتبه چهارم جدول نشست. با این حال حلقه مفقوده کار او در تراکتور، اعتماد مالک باشگاه به این ملی‌پوش سابق فوتبال ایران بود که نتایج بدی در تراکتورسازی نگرفت. جالب اینجاست که اکثر هواداران تراکتورسازی هم نسبت به کناره‌گیری تقوی و آوردن یک مربی خارجی بزرگ، موضع مثبتی داشته‌اند و از نشستن یک نام بزرگ روی نیمکت تیمشان استقبال می‌کنند.

   هیدینگ به تبریز می‌آید؟
زنوزی، مالک متمول باشگاه تراکتور در هفته‌های اخیر با چند مربی خارجی مذاکره کرده ولی هنوز گزینه مورد نظرش را انتخاب نکرده است. او در ابتدای فصل هم جان توشاک را به‌عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرد که البته یک پروژه شکست‌خورده بود و این مربی خیلی زود ایران را ترک کرد. اینکه زنوزی کدام مربی را به ایران خواهد آورد، برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نیست ولی در این چند روز شایعه شد که او با چند گزینه از کشورهای سوئیس، ترکیه و هلند در حال مذاکره است. آخرین خبرها هم حاکی از آن است که گاس هیدینگ، مربی نامدار هلندی در لیست زنوزی قرار دارد و حالا باید دید در نهایت زنوزی پای کدام مربی نامدار را به ایران باز خواهد کرد. زنوزی با هزینه‌های سرسام‌آور در تراکتور و جذب ستاره‌های گران‌قیمت به چیزی جز قهرمانی تراکتورسازی فکر نمی‌کند و این در حالی است که تراکتور در لیگ امسال با رقیبان پرقدرتی در این راه باید مبارزه کند. بهترین اتفاق برای زنوزی قهرمان‌کردن تراکتور در لیگ امسال است اما سابقه نشان داده که معمولا تیم‌های پرستاره و خبرساز، با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. تراکتور تمامی فاکتورها را برای قهرمان‌شدن دارد و حالا باید دید زنوزی با آوردن یک مربی خارجی به آرزویش خواهد رسید یا اینکه اتفاقات دیگری رخ خواهد داد؟ دیروز هم با یکی از مسئولان تراکتور درخصوص اینکه قرار است کدام مربی هدایت این تیم را برعهده بگیرد، صحبت کردیم که او گفت: «هیچ‌یک از ما نمی‌دانیم که زنوزی کدام مربی را انتخاب خواهد کرد. کارهای او قابل پیش‌بینی نیست.»

   عدم‌ثبات، قهرمانی می‌آورد؟
گروه مدیریتی تراکتورسازی از ابتدای فصل، 2 مدیر عوض کرده و حالا دومین سرمربی‌شان هم رفته است. روند هزینه‌های‌شان سرسام‌آور بوده و همه اینها را فقط با یک توجیه می‌شود تحمل کرد؛ اینکه پول‌ها خرج تیمی می‌شود که بزرگ‌ترین سرمایه معنوی و بزرگ‌ترین نماد همبستگی در آذربایجان ماست. هزاران دلار که به پای جان توشاک و دستیارانش سوخت، قراردادهای ناباور با ملی‌پوشانی که برگشتند، پول‌هایی که به پای اروین دود شد و دلارهایی که امید است برای استوکس دوباره برگشته، باد هوا نشود.

   نساجی؛ مشتری جدید تقوی؟
گفته می‌شود مسئولان نساجی مازندران قصد دارند محمد تقوی را به‌عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب و رسما جایگزین جواد نکونام کنند. تقوی خود اصلیت ساروی دارد و حالا به گزینه اصلی نساج‌های مازندران تبدیل شده است. در این بین مذاکرات مثبتی هم بین مالکان این باشگاه مازنی و تقوی صورت گرفته و احتمال می‌رود این انتقال به سرعت رسمی شود. تقوی در واکنش به این موضوع می‌گوید: «الان که استعفا داده‌ام می‌توانم با هر باشگاهی که بخواهد مذاکره کنم. تا الان با هیچ تیمی صحبت نکرده‌ام و برنامه‌ام این است که چند روز دیگر ایران را ترک کنم. اگر پیشنهادی داشته باشم، در ایران می‌مانم وگرنه برای دیدار با خانواده‌ام به انگلیس می‌روم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :