• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44349
+
-

ماریو بالاخره آمد

ماریو بالاخره آمد

ماریو بودیمیر، مهاجم کروات مدنظر برانکو که پنجشنبه‌شب خودش را به کمپ اسپایر قطر رسانده بود، صبح دیروز در محل اردوی پرسپولیس حاضر شد و در نخستین جلسه تمرینی‌اش با قرمز‌ها شرکت کرد. بودیمیر هنگام ورود به اردوی پرسپولیس مورد استقبال برانکو، سیدجلال حسینی و سایر بازیکنان این تیم قرار گرفت. بودیمیر قرار است بعد از حضور در تمرینات بدنسازی، در تست پزشکی باشگاه شرکت کند که البته این اتفاق احتمالا در ایران رخ خواهد داد و بعد از آن قرارداد رسمی به امضا می‌رسد.

  آشنایی با تازه‌وارد
ماریو بودیمیر در باشگاه هایدوک اشپلیت به فوتبال کرواسی معرفی شد. او چندین سال در کرواسی، یونان و قبرس فوتبال بازی کرد و در این فصل پیراهن باشگاه دیناموزاگرب را پوشید. او در این فصل از لیگ کرواسی 8 بار برای دینامو به میدان رفته و 5 گل به ثمر رسانده است. ماریو در 6 مسابقه مقدماتی لیگ قهرمانان نیز توانسته 2 بار برای تیمش گلزنی کند. با احتساب رقابت‌های یورولیگ و جام حذفی، این بازیکن در 18بازی این فصل، 8گل زده و 2پاس گل به هم‌تیمی‌ها داده است؛ آماری که کاملا قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. نکته بارز در مورد بودیمیر، قدرت فوق‌العاده سرزنی این بازیکن است. مهاجم کروات یک ‌متر و 93سانتی‌متری، روی هوا تبحر زیادی در استفاده از توپ‌های ارسالی دارد و این می‌تواند یکی از برتری‌های مهم او نسبت به گادوین منشا باشد. علاوه بر این، او به‌خوبی از موقعیت‌های گلزنی نیز استفاده می‌کند و اساسا یک فوروارد تمام‌کننده است. مشکل بزرگ بودیمیر شاید تحرک نسبتا کم این بازیکن در زمین باشد. او به‌طور کلی بازیکنی نیست که مدام در حال دویدن در زمین باشد و پرس مدنظر برانکو را روی مدافعان حریف اجرا کند. احتمالا درصورت اضافه شدن این فوتبالیست، علیپور وظیفه دوندگی بیشتری خواهد داشت و بودیمیر در نزدیک‌ترین فاصله به دروازه حریف بازی خواهد کرد. ماریو در 32سالگی، نمی‌تواند سال‌های زیادی را در ترکیب پرسپولیس سپری کند اما شاید در کوتاه‌مدت به مهره مفیدی برای پروفسور و تیمش تبدیل شود. اضافه شدن او قدرت سرزنی خط حمله پرسپولیس را افزایش خواهد داد و نرخ تبدیل موقعیت‌های مناسب به گل را نیز در این تیم بیشتر خواهد کرد.

  شروع ماریو از روی نیمکت
با حضور مهاجم کروات جدید سرخپوشان در تمرینات این تیم، خیال برانکو حالا از داشتن یک مهاجم نوک قد بلند و تمام‌کننده راحت شده و سرمربی پرسپولیس امیدوار است که بتواند خط حمله بسیار خوبی را آماده لیگ کند. با وجود این، این بازیکن برای آماده شدن و هماهنگی با سایر نفرات تیم احتیاج به زمان دارد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که برانکو در نخستین بازی سرخپوشان که جام حذفی خواهد بود، از این بازیکن به‌عنوان یار فیکس استفاده نکند تا بودیمیر به آمادگی کامل برسد.

  آماده‌باش به تمام مهاجمان
هم‌اکنون در پرسپولیس به‌جز ماریو، علیپور تنها مهاجم ثابت سرخپوشان است اما به جز این دو بازیکن شریفی، اسدی، ترابی، عالیشاه و سیامک نعمتی هم قابلیت بازی در خط حمله را دارند. به همین دلیل این موضوع ترافیک بالایی را در این خط ایجاد می‌کند. سرمربی پرسپولیس از این‌رو به بازیکنان تیم خود اعلام کرده است که حضور بودیمیر باید انگیزه بازیکنان دیگر را بالا ببرد و آنها باید در تمرینات، خودشان را به‌خوبی به او نشان دهند تا فرصت بازی کردن پیدا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید