• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 22 دی 1397
کد مطلب : 44242
+
-

سرقت از مسافران با نوشیدنی مسموم


3عضو یک باند سرقت به‌عنوان مسافر سوار اتوبوس‌های بین‌شهری می‌شدند و با تعارف‌کردن نوشیدنی مسموم به سایر مسافران، آنها را بیهوش و اموال‌شان را سرقت می‌کردند. هرچند آنها با این ترفند بیش از 20مسافر را بیهوش کردند، اما سرانجام دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، حدود 4‌ماه قبل نخستین شکایت از این سارقان در مشهد ثبت شد. ماجرا از این قرار بود که مسافری بعد از رسیدن به مشهد، متوجه سرقت اموالش شده بود. او سوار بر اتوبوس به مشهد آمده بود و می‌گفت در بین راه یکی از مسافران به او آبمیوه تعارف کرده و بعد از نوشیدن آن بیهوش شده و تا مشهد متوجه چیزی نشده است. آنطور که او می‌گفت، به‌احتمال زیاد همان مسافر با آبمیوه مسموم او را بیهوش و اموالش را سرقت کرده بود. در این شرایط تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت آغاز شد اما این ماجرا باز هم تکرار و از چندین مسافر دیگر نیز با همین ترفند سرقت شد. تحقیقات از شاکیان نشان می‌داد که سارقان افرادی حرفه‌ای هستند؛ طوری که در اتوبوس با طعمه‌شان طرح رفاقت ریخته و اعتماد او را جلب کرده و در نهایت با تعارف‌کردن آبمیوه مسموم نقشه سرقت را عملی می‌کنند. با وجود این، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه سرانجام مأموران موفق شدند اعضای این باند سرقت را که 3نفر بودند، دستگیر کنند.

سرهنگ اکبر آقابیگی، فرمانده انتظامی مشهد در این‌باره گفت: دستگیرشدگان 3متهم 25، 40 و 54ساله هستند. آنها در اتوبوس‌های بین‌شهری به‌عنوان مسافر سوار می‌شدند و پس از شناسایی طعمه‌های خود به آنها انواع نوشیدنی‌های پلمب‌شده را تعارف می‌کردند. این افراد از قبل قرص‌های خواب‌آور و مواد بیهوشی داخل نوشیدنی‌ها ریخته بودند و طعمه‌های آنها پس از نوشیدن آن دچار بیهوشی می‌شدند یا به خواب عمیق فرومی‌رفتند.

وی ادامه داد: مرحله بعدی نقشه سارقان سرقت پول نقد و اشیای باارزش طعمه‌هایشان بود و بعد از عملی‌شدن نقشه سرقت، در بین راه از اتوبوس پیاده می‌شدند. تحقیقات نشان می‌دهد سارقان به جز خراسان رضوی، در سایر استان‌های کشور نیز با این روش اقدام به سرقت می‌کردند ولی از آنجا که مکان ثابتی نداشتند، عملیات شناسایی و دستگیری آنها توسط پلیس زمانبر بود. به گفته وی، این پرونده 20شاکی دارد و تحقیقات از متهمان همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید