• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 دی 1397
کد مطلب : 43786
+
-

روی خط فجر


   فیلم‌های متقاضی جشنواره در اولویت اکران نوروزی
محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای درباره اولویت اکران‌های فیلم‌های نوروزی عنوان کرد:«با توجه به اینکه آیین‌نامه اکران نوروزی هنوز نهایی نشده و سرگروه‌ها مشخص نشده‌اند امکان ثبت قرارداد برای اکران نوروزی مردود و مورد تأیید ما نیست. البته فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر متقاضی بودند اولویت اکران نوروزی را خواهند داشت.»


   انتشار پوستر استانی جشنواره تئاتر فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از انتشار پوستر بخش استانی سی‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در اروند خبر داد. همایون قنواتی در گفت‌وگویی با مهر عنوان کرد:«بخش فجر استانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در منطقه آزاد اروند با حضور 5 شهرستان تهران، کرمان، گچساران، آبادان و خرمشهر از سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه آغاز و تا ۲۱ همین‌ماه ادامه خواهد داشت. در نخستین روز و افتتاحیه این جشنواره، 8نمایش صحنه‌ای و 6نمایش خیابانی اجرا و 6نمایشنامه نیز خوانش خواهند شد.» قنواتی همچنین از اختتامیه مراسم در 21دی‌ماه خبر داد.


   راهیابی ۴۵ عکاس به بخش مسابقه‌ عکس تئاتر‌فجر
۴۵ هنرمند عکاس به همراه ۶۴ اثر به بخش پایانی مسابقه‌ عکس سی‌‌و‌هفتمین جشنواره‌ تئاتر فجر راه یافتند. به گزارش همشهری داوران این بخش متشکل از رضا معطریان، هادی نوید و عباس کوثری از میان ۸۳۴ اثر رسیده ۶۴ عکس را لایق حضور در بخش پایانی دانستند. امسال ۱۷۴هنرمند از تهران و استان‌های دیگر عکس‌های خود را به دبیرخانه تئاتر فجر ارسال کردند که از میان آنها ۱۳۰ هنرمند از استان تهران و ۴۴ هنرمند متعلق به دیگر استان‌ها بودند.


   معرفی داوران مسابقه تبلیغات فیلم فجر
علی نیک‌رفتار، آرش معیریان و احسان برآبادی آثار بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران را در جشنواره سی‌و‌هفتم داوری می‌کنند. به گزارش همشهری این بخش که شامل عکس، پوستر و آنونس و تیزر است از سوی شورای برگزاری جشنواره در جهت اعتلای سینمای ایران و ارتقای سطح کیفی تبلیغات و اطلاع‌رسانی در جشنواره گنجانده شده است.


   انصراف کارگردان فیلم کوتاه از فجر
به گزارش مهر، سیاوش شهابی، کارگردان فیلم «تشریح» که یکی از فیلم‌های کوتاه معرفی شده به دبیرخانه سی‌و‌هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر برای شرکت در بخش مسابقه فیلم کوتاه است در اعتراض به عملکرد انجمن صنفی فیلم کوتاه از حضور فیلمش در بخش مسابقه جشنواره ملی فیلم فجر انصراف داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :