• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43507
+
-

سودای سیمرغ 22فیلم

اسامی 22فیلم در بخش سودای سیمرغ اعلام شد

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار


کمتر از یک‌ماه به آغاز سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر باقی‌مانده است. روز گذشته دبیر جشنواره به همراه هیأت انتخاب در مؤسسه هنرهای تصویری حاضر شده و در یک نشست خبری اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ و دیگر بخش‌ها را اعلام کردند. به گزارش همشهری، در این نشست جمشید مشایخی به‌عنوان مهمان ویژه پوستر این دوره از جشنواره را رونمایی کرد. مشایخی در این نشست از همکاری‌اش با ابراهیم گلستان و فروغ فرخزاد در فیلم «خشت و آینه» گفت.

  داوری فیلم‌های انیمیشن به‌صورت مجزا
 
در ادامه ابتدا فیلم‌های بخش انیمیشن معرفی شدند. به گفته دبیر جشنواره، در این دوره قرار است سه انیمیشن «آخرین داستان» اشکان رهگذر، «بنیامین» محسن عنایتی و «شب آفتابی» علی مدنی اکران شود که این 3انیمیشن به‌صورت جداگانه مورد داوری قرار می‌گیرند. همچنین اسامی 7فیلم کوتاهی که در این دوره ازجشنواره حضور دارند اعلام شد و بار دیگر فیلم‌های بخش نگاه نو خوانده شد که ابراهیم داروغه‌زاده عنوان کرد که از میان فیلم‌های بخش نگاه نو، 2فیلم «پالتو شتری» و «مسخره‌باز» در بخش سودای سیمرغ حضور دارند. علاوه بر 2فیلم راه یافته در بخش نگاه نو، 20فیلم دیگر توسط دبیر جشنواره معرفی شد.

  فیلم‌هایی که با هم رقابت می‌کنند
«آشفتگی» فریدون جیرانی، «ایده اصلی» آزیتا موگویی، «بنفشه آفریقایی» مونا زندی حقیقی، «۲۳نفر» مهدی جعفری، «تیغ و ترمه» کیومرث پوراحمد، «جمشیدیه» یلدا جبلی، «خون خدا» مرتضی علی عباس میرزایی، «درخونگاه» سیاوش اسعدی، «سال دوم دانشکده من» رسول صدرعاملی، «سرخپوست» نیما جاویدی، «سمفونی نهم» محمدرضا هنرمند، «شبی که‌ماه کامل شد» نرگس آبیار، «طلا» پرویز شهبازی، «تختی» بهرام توکلی، «قسم» محسن تنابنده، «قصرشیرین» رضا میرکریمی، «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» محمدحسین مهدویان، «متری شیش‌ونیم» سعید روستایی، «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان، «مسخره‌باز» همایون غنی‌زاده و «ناگهان درخت» صفی یزدانیان فیلم‌هایی هستند که در این دوره از جشنواره سودای سیمرغ را در سر دارند.
بعد از معرفی فیلم‌ها، داروغه‌زاده به 3فیلم نیز اشاره کرد؛ فیلم‌هایی که در فهرست رزرو قرار گرفته‌اند و درصورت نرسیدن فیلم‌های بخش مسابقه به این بخش اضافه خواهند شد. «آنجا همان ساعت»، «بی‌حسی موضعی» و «مدیترانه» 3فیلم رزروی هستند که دبیر جشنواره نام‌ آنها را عنوان کرد. بعد از اعلام اسامی، اسم‌ برخی کارگردانان در این بخش دیده نشد که داروغه‌زاده درباره عدم‌حضور هر کدام توضیحاتی ارائه داد.

  عدم‌حضور ژن خوک و مصایب شیرین 
وی درباره فیلم علیرضا داوودنژاد گفت: «نسخه‌ای از فیلم سینمایی «مصایب شیرین» به دبیرخانه داده نشده است. «ژن خوک» اما به دبیرخانه رسیده و مورد بازبینی قرار گرفته اما به هر روی این 2فیلم در جشنواره فجر امسال حضور ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :