• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43440
+
-

نسبت نظام بانکی و رسانه‌ها

چهره روز
نسبت نظام بانکی و رسانه‌ها

رسـانـه مطلـوب عبدالناصر همتی،  رئیس‌کل بانک مرکزی به‌نظر اینستاگرام است و او همواره دغدغه‌ها و پیام‌های خود را از طریق این شبکه اجتماعی بازتاب می‌دهد. بگذریم از اینکه چرا آقای رئیس‌کل، وب‌سایت رسمی بانک مرکزی یا رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌ها را گزینه مطلوب نمی‌داند، اما سؤال این است که شرط اصلی حضور در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر امکان بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات رعایت نشده و در حساب اینستاگرامی ایشان نمی‌توان نقدی و نظری نوشت و همین عارضه در حساب اینستاگرامی بانک مرکزی هم دیده می‌شود. البته همتی پنجره نظرها را نبسته و می‌توان به‌صورت خصوصی در حساب اینستاگرامی‌اش پیام گذاشت و امید داشت که او فرصتی برای خواندن داشته باشد.

اپیدمی مونولوگ بودن البته در حساب‌های شخصی اکثر مسئولان دولتی حاضر در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود و گویا تصور ایشان بر گفتن و نشنیدن است و این روند با ماهیت تعاملی شبکه‌های اجتماعی تناقض دارد. این روزها که رئیس‌کل بانک مرکزی نوید آغاز اصلاح نظام بانکی را داده،  انتظار می‌رود برنامه اصلاح نظام بانکی در یک فضای شفاف رونمایی شود و آقای رئیس‌کل اطلاع‌رسانی درباره آنچه قرار است در نظام بانکی رخ دهد را محدود به‌حساب اینستاگرامی‌اش یا حضور در بین خبرنگاران در نشست‌های چهارشنبه‌های حیاط پاستور و احتمال حضور در یک برنامه تلویزیونی نکند و بیم آن می‌رود آنچه پخته و سر سفره اقتصاد ایران گذاشته خواهد شد،  به واسطه دیده نشدن و خوانده نشدن نظرات و پیشنهادها،  یا شور باشد یا بی‌نمک!

یادمان هست که ولی‌الله سیف،  رئیس‌کل سابق بانک مرکزی در اوج سروسامان دادن به مؤسسات غیرمجاز نه در کف خیابان که در حساب شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نقدها و تهمت‌ها را شنید اما پنجره نظرها را نبست. حال اینکه چرا جانشین او سیاستی دیگر را برگزیده،  ابهامی است که خود می‌تواند شفاف بگوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید