• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 12 دی 1397
کد مطلب : 43286
+
-

خبر

نه پول زیاد می‌دهیم، نه قرارداد کوتاه‌مدت می‌بندیم
باشگاه استقلال طبق جلساتی که با وینفرد شفر داشته، باید مقدمات جذب 2 بازیکن در پست هافبک و مهاجم را فراهم کند. سرمربی آلمانی آبی‌پوشان چند گزینه را به مدیران باشگاه داده و تأکید کرده که برای اردوی نیم‌فصل، بازیکنان جدید در تمرینات حضور داشته باشند. مدیران استقلال برخلاف روال سال‌های گذشته، چراغ خاموش سراغ گزینه‌ها رفته‌ و اعلام کرده‌اند که دوست ندارند سروصدا کرده و بی جهت قیمت بازیکن را بالا ببرند. در این راستا، حضور یکی دو گزینه اصلی استقلال در خط حمله به دلیل نرخ مبلغ پیشنهادی و همچنین مدت قرارداد منتفی شد. سیاست باشگاه استقلال این است که با هر مبلغی بازیکن جذب نشده و مدت قرارداد نیز کوتاه نباشد تا اتفاق مامه تیام، مهاجم سنگالی فصل گذشته استقلال تکرار نشود. از طرفی، بودجه باشگاه خیلی زیاد نیست و نمی‌توانند با هر مبلغ پیشنهادی موافقت کنند.

  قول مالک پدیده برای امضای انتقال
مالک مجموعه پدیده در دیداری که با مسئولان شرکت شهر خودرو داشت، قول داد که برگه انتقال مالکیت باشگاه پدیده را امضا کند. در روزهای اخیر بازیکنان و کادر فنی پدیده در انتظار مشخص شدن وضعیت باشگاه هستند. بر همین اساس جلسه‌ای میان مسئولان شرکت شهر خودرو و انتظاری، مالک مجموعه پدیده برگزار شد و طرفین در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کردند. در این جلسه مالک پدیده قول داد که موضوع انتقال مالکیت باشگاه به شهر خودرو را به صورت قطعی انجام دهد. ظاهرا قرار است این کار امروز یا فردا به‌صورت رسمی انجام شود. 

  نماینده قائمشهر: دخالتی در ماجرای نکونام نداشتم
عبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر در مجلس، هرگونه دخالت برای ممانعت از عقد قرارداد بین جواد نکونام، سرمربی جداشده نساجی مازندران و تیم پیکان تهران را رد کرد. او با رد نقش‌آفرینی خود در جذب نکردن نکونام توسط مدیرعامل باشگاه پیکان تهران، به ایسنا گفت: بنده خیلی اتفاقی و بدون هرگونه برنامه‌ریزی‌ در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس به یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو خیلی دوستانه درباره آقای نکونام صحبت و یادآوری کردم که ایشان با باشگاه نساجی مازندران قرارداد دارد و باید اخلاقی رفتار شود. یکه‌زارع هم به شوخی گفت «ما مخلص همه قائمشهری‌ها هستیم». خدا شاهد است بعد از آن هیچ پیگیری درباره سرنوشت قرارداد نکونام با نساجی نکردم و هیچ فشاری برای ملغی شدن قرارداد ایشان نیاوردم.

   بیرانوند زیر ذره‌بین  ترابزون‌اسپور 
نشریه «دامگا»ی ترکیه گزارش داد تیم فوتبال ترابزون‌اسپور که در نیم‌فصل دوم برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهد کرد، باتوجه به اینکه اونور کیوراک  در حال فسخ قراردادش با آبی‌وعنابی‌ها است، اوئورجان چاکر تبدیل به دروازه‌بان اول این تیم شده است. در همین راستا باشگاه ترابزون‌اسپور به دنبال به خدمت گرفتن یک دروازه‌بان دیگر است. بر اساس این گزارش، در کنار ابراهیم شهیچ، دروازه‌بان بوسنیایی ارزروم‌اسپور که گفته می‌شود مورد توجه ترابزون‌اسپور است، اکنون نام یک دروازه‌بان جدید هم مطرح شده است. ترابزون‌اسپور که در تابستان اخیر وحید امیری و مجید حسینی را به ترکیب خود اضافه کرد، اکنون علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران به این باشگاه پیشنهاد شده است.

رشفورد به رئال پاسخ منفی می‌دهد
مارکوس رشفورد- ستاره منچستریونایتد- قصد دارد در اولدترافورد بماند و می‌خواهد به درخواست رئالی‌ها پاسخ منفی بدهد. روزنامه سان در این خصوص نوشت که رئالی‌ها با مدیر برنامه‌های رشفورد در تماس بوده‌اند و به‌صورت بسیار جدی به‌دنبال انتقال او به سانتیاگو برنابئو شده بودند. با آمدن اولگنار سولشر و تغییر فضای من‌یو، رشفورد دوست دارد در تیم بماند و برای رسیدن به موفقیت تلاش کند.

   ده‌روسی بی‌خیال تعطیلات شد
دانیله ده‌روسی- کاپیتان آ.اس‌رم- بدون توجه به تعطیلات سال نوی میلادی در محل تمرین تیم حاضر شده و مشغول آماده‌سازی خود برای سال2019 است. ده‌روسی تنها بازیکن جالوروسی است که همراه خانواده، به تعطیلات نرفته و در تریگوریا- محل تمرینات رم- مشغول تمرین است. ده‌روسی از 28اکتبر و بازی مقابل ناپولی، از ناحیه زانو مصدوم است اما نمی‌خواهد فرصت را از دست بدهد و قصد دارد برای نخستین بازی رم در سریA مقابل تورینو آماده باشد.

   رم به‌دنبال ستاره گالاتاسرای
رسانه‌های ترکیه خبر داده‌اند که آ.اس رم به‌دنبال فعال کردن بند فسخ ستاره جوان گالاتاسرای است. اوزان محمد کاباک- ستاره 18ساله شیرهای استانبول- با عملکرد درخشان خود، نظر مساعد سران جالوروسی را جلب کرده و آنها می‌خواهند، بند فسخ 5/7میلیون یورویی این مدافع میانی را فعال کرده و او را هم به تیم خود بیاورند. رم هم‌اکنون، چنگیز اوندر را در اختیار دارد؛ بازیکنی که به‌دلیل عملکرد خارق‌العاده‌اش در المپیکو، مشتریان بزرگی پیدا کرده است.

   اینتر در اندیشه بازگرداندن کوواچیچ
اینترمیلان به‌دنبال بازگرداندن متئو کوواچیچ به جوزپه مه‌آتزا است. توتو اسپرت در این‌باره نوشت که کوواچیچ سال2015 از اینتر جدا و راهی رئال‌مادرید شد. این ستاره کروات در رئال فرصت چندانی برای بازی نیافت و به‌همین علت در تابستان گذشته به‌صورت قرضی راهی چلسی شد. حالا اینتر به تکاپو افتاده تا او را دوباره به ایتالیا برگرداند.

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در حالی ۲۵ دی‌ماه برگزار خواهد شد که اداره برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست بوده و این فدراسیون‌ها رئیس ندارند و طبق اساسنامه در صورت غیبت رئیس، هیأت رئیسه فدراسیون نماینده‌ای را به مجمع می‌فرستد که می‌تواند سرپرست فدراسیون هم باشد.

  رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو امروز با برگزاری مسابقات 2وزن و نظارت مستقیم کادر فنی در خانه تکواندو آغاز می‌شود. این دوره از مسابقات تحت عنوان قهرمانی آزاد کشوری و مرحله نخست از رقابت‌های انتخابی، به‌مدت 4روز برگزار خواهد شد و در هر روز تکواندوکاران 2 وزن به روی شی‌هاپ‌چانگ می‌روند. ثبت‌نام ۷۶۳ تکواندوکار برای ورود به اردوی تیم ملی باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های انتخابی در طول چند سال اخیر را شاهد باشیم.
  شهرام هروی- سرمربی تیم ملی کاراته- می‌گوید:«کاراته قطعا می‌تواند با حمایت مسئولان ورزش در المپیک توکیو افتخارآفرینی کند و ضلع چهارم مدال‌آوری کاروان در المپیک باشد».
  فرهاد قائمی که در جریان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی لیگ ترکیه دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شده بود،هفته گذشته یک بازی مهم را از دست داد که در نهایت منتج به شکست زراعت‌بانک در دیدار حساس جام حذفی شد. قائمی اما بعد از مداوا و برطرف شدن مصدومیت خود به ترکیب زراعت بانک برگشت و در دیدار برگشت مرحله جام حذفی با درخشش خود پایه‌گذار پیروزی زراعت بانک در مسابقه برگشت و صعود به مرحله بعد مسابقات شد.
  با وجودی که هندبال ایران زمان زیادی تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک 2020 و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ندارد اما در بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، تیم ملی مردان تعطیل است و سرمربی هم ندارد.

من‌سیتی بالاتر از لیورپول
من‌سیتی با وجود افت اخیر و اوج گرفتن لیورپول همچنان در سال2018بهترین آمار را در لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است. هر دو تیم 37بازی در سال میلادی2018 انجام دادند که 88امتیاز به‌دست آوردند اما با تفاضل گل 68 (99گل زده و 31گل خورده) نسبت به لیورپول با تفاضل گل 62 (84گل زده و 22گل خورده) در صدر تیم‌های سال قرار گرفت. تاتنهام با یک بازی بیشتر و 3امتیاز کمتر سال را به پایان برد که عملکرد فوق‌العاده‌ای است. من‌یونایتد با توجه به اخراج مورینیو و 9امتیازی که در3بازی آخر سال2018به دست آورد با 72امتیاز بالاتر از چلسی 68امتیازی ایستاد و آرسنال، وستهام، بورنموث و اورتون و لستر در رده‌های بعدی جای گرفتند. بین تیم‌هایی که در هر دو فصل حضور داشتند هادرزفیلد بدترین میانگین امتیازگیری را ثبت کرد و در 37بازی تنها 23امتیاز به‌دست آورد.

هر تیمی را می‌توانیم شکست دهیم
رحیم استرلینگ- ستاره ملی‌پوش منچسترسیتی- می‌گوید، تیمش توان شکست دادن هر تیمی را دارد. پنجشنبه (فردا)، منچسترسیتی و لیورپول در چارچوب هفته بیست‌و‌یکم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان در ورزشگاه اتحاد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. استرلینگ در این خصوص گفت: «اگر آنگونه که باید، بازی کنیم، می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. پیروزی مقابل ساوتهمپتون گام بزرگی بود و ما به آن نیاز داشتیم. مصاف مقابل لیورپول، بازی بسیار خوبی خواهد بود و ما بی‌صبرانه منتظر فرارسیدن روز بازی هستیم».

دستگیری یک لیدر اینتر
سردسته هواداران متعصب اینتر به‌دست داشتن در قتل یکی از هواداران این تیم متهم شد. خبرگزاری آنسا گزارش داد که پلیس ایتالیا اعلام کرده است که یکی از لیدرهای متعصب نراتزوری را به‌دنبال مرگ یک هوادار در جریان درگیری‌های هفته گذشته بازی این تیم مقابل ناپولی در اطراف ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا دستگیر کرده است. مارکو پیوولا متهم به انجام اقداماتی است که در کشته شدن هوادار اینتر بعد از زیر گرفته شدن توسط خودروی متعلق به هواداران ناپولی تأثیرگذار بوده است.

آرزوی بوفون برای بازی کنار رونالدو
جان‌لوئیجی بوفون- دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن- می‌گوید به‌خاطر پول این تیم را انتخاب نکرده است. بوفون در این خصوص گفت:«با بازیکنان بزرگی همبازی بوده‌ام؛ با این حال چند بازیکن هستند که بسیار دوست داشتم که با آنها همبازی شوم که کریستیانو رونالدو یکی از آنهاست. در پاری‌سن‌ژرمن هم در کنار بازیکنان بزرگی مثل نیمار و امباپه هستم. پول در زندگی مهم است اما باید بگویم من کسی نیستم که با پول خریده شوم و باید تأکید کنم که به‌خاطر پول به پاری‌سن‌ژرمن نیامده‌ام».

انتقاد از فراموشکاری رئیس فدراسیون دوومیدانی
رضا قاسمی- ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی دو‌ومیدانی- با انتقاد شدید از مجید کیهانی- رئیس فدراسیون- با بیان اینکه او بعد از گرفتن رأی، اصفهان را فراموش کرده است، می‌گوید:«یک‌بار ندیدم که در پیست اصفهان حضور پیدا کند و مشکلات را ببیند». او که در مورد بلاتکلیفی هیأت دو‌و‌میدانی اصفهان و رابطه آن با دعوت نشدن به اردوی تیم ملی سخن می‌گفت، ادامه داد:«دو‌ومیدانی‌کاران اصفهان در لیگ، پرامتیازترین ورزشکاران بودند اما به اردوی تیم ملی دعوت نشدند؛چون متأسفانه کسی نبود که از آنها حمایت و از حق‌شان دفاع کند؛چون هیأت وجود ندارد و همه دوندگان سرگردان هستند.دو دوره ثبت‌نام‌ها انجام شد اما نمی‌دانم چرا چند ماهی است که انتخابات برگزار نمی‌شود، اصفهان یکی از قطب‌های دو‌ومیدانی کشور بود اما چند سالی است که وضعیت خوبی ندارد،در بخش امکانات هم وضعیت پیست بسیار افتضاح است.در پیستی که تمرین می‌کنیم پر از خاک است و کنار آن به‌دلیل اینکه مترو احداث می‌کنند، آلودگی به آن هم اضافه شده است. انبارهای دوومیدانی را هم گرفته‌اند و در تربیت بدنی گفته‌اند آنها را به هیأت‌های فعال می‌دهیم».

جایزه «کینگ سلمان» برای خادم‌الشریعه
سارا خادم‌الشریعه در سن‌پترزبورگ - محل برگزاری مسابقات سریع و برق‌آسای جهان- به‌عنوان قهرمان مجموع مسابقات سریع و برق‌آسای بانوان جهان معرفی شد. پس از کسب 2 عنوان نایب قهرمانی جهان در 2 بخش سریع و برق‌آسا، این بار سارا خادم‌الشریعه با کسب بهترین امتیازات توانست عنوان قهرمانی مجموع جهان را به‌خود اختصاص دهد. نام این مسابقات البته به نام سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بود، خادم‌الشریعه که بالاترین مبلغ جایزه مسابقه را از آن خود کرده است در مورد این مسئله می‌گوید:«دوره گذشته عربستان میزبانی رقابت‌ها را گرفت و جوایز مسابقات به میزان 300درصد افزایش پیدا کرد،اما ما به‌دلیل برخی مشکلات ازجمله ویزا نتوانستیم به عربستان برویم. امسال که رئیس فدراسیون جهانی شطرنج تغییر پیدا کرد برای اینکه برخی از شطرنج‌بازان برای حضور در عربستان با مشکل ویزا روبه‌رو بودند، میزبانی رقابت‌ها را به روسیه داد اما نام مسابقات تغییری نکرد، چون عربستان اسپانسر مسابقات بود».

سرمایه‌سوزی در فدراسیون ژیمناستیک
عبدالله جامعی- نخستین مدال‌آور ژیمناستیک ایران در رقابت‌های آسیایی- این روزها در اردوی تیم ملی حضور ندارد و خودش هم دلیل این دعوت نشدنش را نمی‌داند. او در این‌باره به ایسنا، می‌گوید:«متأسفانه مدتی است به اردوهای تیم ملی دعوت نشدم. خودم هم دلیل آن را نمی‌دانم. تا یک سال پیش خوب بودم اما نمی‌دانم یکباره شرایط تمرینی و اردوها چه شد. شرایطی که در اردوهای تیم ملی داشتیم زیاد مطلوب نبود تا خودم را نشان دهم. فدراسیون زیاد تمایل نداشت که بخواهد مرا به اردوی تیم ملی دعوت کند.نمی‌دانم به چه دلیل، به‌خاطر کارشناسی‌هایی که شده بود یا مسائلی که پیش آمده بود، زیاد از من استفاده نمی‌کردند. من تا یک‌سال پیش شرایط خوبی داشتم، الان هم شرایط خوبی دارم اما سؤال من از فدراسیون این است که چرا برای من این اتفاق افتاده؟ متأسفانه در پاسخ به سؤالم گفتند که کارشناسان این تصمیم را گرفته‌اند. من هم در پاسخ این سوال مانده‌ام». مدتی است که فدراسیون ژیمناستیک با برنامه‌های عجیب و غریب خودش در نحوه برخورد با قهرمانان این رشته ورزشی با مشکلاتی همراه است به‌صورتی که روزی نیست ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران از رفتار فدراسیون گلایه نکنند.

فرکی دستیار همیشگی‌اش را به پیکان نمی‌برد
حسین فرکی سرانجام به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال پیکان انتخاب و معرفی شد. یکی از مواردی که در جلسات فرکی و مسئولان باشگاه پیکان مطرح شد بحث دستیاران فرکی بود. حضور محمدرضا طهماسبی و هاروت بین مربیان تیم پیکان تقریبا قطعی است. در این بین از فرکی خواسته شده تا در جمع دستیارانش از احمد سجادی استفاده نکند و سرمربی جدید تیم پیکان هم این موضوع را پذیرفته است. این در حالی است که سجادی در سال‌های اخیر در تیم‌هایی مثل نفت تهران، سپاهان، فولاد و... همواره در کنار فرکی حضور داشت و غیبت او در کادرفنی تیم پیکان می‌تواند جالب توجه باشد.

  اسدی از فهرست سایپا خارج نمی‌شود
رضا اسدی در چند‌ماه اخیر با مصدومیت از ناحیه شست پا مواجه شده که جزو مصدومیت‌های نادر در فوتبال محسوب می‌شود. وی بعد از اینکه در ایران نتوانست به نتیجه برسد، مدتی است که به دوبی رفته تا مراحل درمانی‌اش را در خارج از ایران پشت سر بگذارد. اخیرا هم به پای این بازیکن ژل تزریق شده و اسدی امیدوار است که این مصدومیت سخت درنهایت برطرف شود. زمان بازگشت این بازیکن به میادین فوتبال هنوز مشخص نیست ولی اسدی امیدوار است که بتواند از نیم‌فصل دوم برای تیمش بازی کند .در چند هفته اخیر هم خبرهایی درباره خروج نام این بازیکن از فهرست سایپا مطرح شد ولی رضا درویش -مدیرعامل باشگاه سایپا- به خبرنگار تسنیم گفت: اسدی هفته آینده به ایران برمی‌گردد و قرار نیست نام این بازیکن از فهرست خارج شود. ما امیدواریم که اسدی از نیم‌فصل دوم به میادین بازگردد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :