• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 دی 1397
کد مطلب : 42198
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

   ما امکان شنود فضای سایبری آمریکا را داریم

احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نماینده کل نیروهای مسلح در کمیسیون فرهنگی عنوان کرد ما الان قابلیت این را داریم که سیستم فضای سایبری آمریکا را شنود کنیم. او در گفت‌وگو با تسنیم افزود: در جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت از حقوق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه‌های مختلف ‌نظرات خود را پیرامون آن مطرح کردند اما رأی‌گیری درخصوص این طرح به جلسه بعد موکول شد.

   روحانیت، اپوزیسیون 3 قوه نیست

سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه هرچه که دلم خواست در خطبه نمی‌گویم و با مسئولان نظام و مسئولان برجسته نظام مشورت می‌کنم، گفت: روحانیت هیچ وقت اپوزیسیون دولت، قوه قضاییه و مجلس نیست، اما اگر گوش نکردند به مراحل دیگر می‌رسیم که چه‌کسی گوش نکرد؟ قوه قضاییه گوش نکرد؟ قوه قضاییه مسئول دارد، آن مسئول عزیز را می‌خواهیم که توضیح دهد و اگر توضیح قانع‌کننده بود، آن را می‌پذیریم. به گزارش جماران، وی در ادامه گفت‌وگویش همچنین یادآور شد: سال 68 از دفتر زنگ زدند که آقا شما را به‌ عنوان هیأت امنای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منصوب کردند. آن روز اصلا کامپیوتر و اینترنت و اینها به این گستردگی نبود، نخستین وظیفه‌ای که بر عهده خودمان احساس کردیم و انصافا باید بگویم نخستین اقدام مؤثر این مرکز معرفی کامپیوتر بود. یادم هست کامپیوتر را منزل علما بردند و می‌گفتند که این کارایی‌ها را دارد.

   واکنش رهبری به نگرانی‌های اقتصادی آیت‌الله جنتی

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: روزی خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم. در آن جلسه آقای جنتی در رابطه با مسائل اقتصادی خیلی ابراز نگرانی کرد، اما ایشان تبسمی کردند و گفتند: «آقای جنتی، نگران نباشید، ان‌شاءالله از این مرحله عبور خواهیم کرد». به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی جزایری با ابراز نگرانی از وجود محتکرین و مفسدین اقتصادی در کشور، تصریح کرد: ما نسبت به کسانی که خلاف ‌شأن ملت ایران عمل کرده و اجناس را احتکار می‌کنند، نگران هستیم. اطلاع دارم که بعضی تجار تهران و شهرهای بزرگ دیگر، احتکار، گرانفروشی و قاچاق ارز و کالا کرده‌اند که لازم است سریعا  با آنان برخورد جدی شود.

   تعویق کنفرانس امنیتی تهران

بنیاد همکاری‌های امنیت بین‌المللی تهران، طی اطلاعیه‌ای از تعویق زمان برگزاری سومین کنفرانس امنیتی تهران که مقرر بود در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شود، خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، دلیل این مسئله برخی مسائل فنی و ارتقای محتوایی و بهبود سطح برگزاری سومین کنفرانس امنیتی اعلام شده است.

   آرزوی ظریف برای 2019

محمد جواد ظریف در توییتی به مناسبت تولد حضرت مسیح (ع) ابراز امیدواری کرد که سال نوی میلادی سال صلح و آرامش باشد. به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت‌: فرشتگان گفتند: ای مریم! خداوند تو را به کلمه‌ای از طرف خودش بشارت می‌دهد که نامش «مسیح، عیسی پسر مریم» است؛ در حالی که در این جهان و جهان دیگر، عزیز خواهد بود؛ و از مقرّبان است. (آل عمران: آیه ۴۵)  وی نوشت: امیدوارم به برکت تولد حضرت عیسی مسیح، سال ۲۰۱۹ سال صلح و آرامش برای همه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید