• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 3 دی 1397
کد مطلب : 42105
+
-

کوتاه از استان‌ها

  خسارت هزار میلیاردی سیل 
مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: بارندگی‌های آذر امسال هزار میلیارد ریال خسارت به حوزه‌های مختلف این استان وارد کرد. وحید محمدی‌تبار به تسنیم اعلام کرد: تأسیسات زیربنایی، کشاورزی، دام، عشایر، منازل مسکونی و کشاورزی در این بارندگی‌ها دچار خسارت شده‌اند.

  بازسازی 32 قنات در سراوان
شیرزاد کمالی، مدیر جهاد کشاورزی سراوان در استان سیستان‌وبلوچستان، به ایسنا گفت: 32 قنات سراوان با تخصیص 28 میلیارد و 640 میلیون ریال از محل اعتبار ملی و استانی در سال گذشته مرمت و بازسازی شد. 

  تعطیلی بنادر هرمزگان 
معاون عملیات دریایی بنادر غرب هرمزگان گفت: به دلیل نامساعد شدن وضع هوا، بندرهای چارک و آفتاب در غرب استان تا پایان امروز (دوشنبه) تعطیل است. خداداد پلاشی به ایرنا اعلام کرد: در این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در این محدوده خودداری کنند.

  اعتبار برای بوشهر 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته 2100 میلیارد ریال از اعتبار سفر دی سال 93 رئیس ‌جمهوری و هیات دولت به این استان تخصیص یافت. به گزارش ایرنا، رضا عوض‌‌پور افزود: این میزان اعتبار با هدف اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی تصویب شده است. 

  کاوش برای وداع
به‌تازگی در قلعه تاریخی «یل سویی» که در منطقه اونگوت گرمی در اردبیل واقع است آثاری از دوره پیش از میلاد تا میانی اسلامی مشاهده شده. به گزارش تسنیم، این قلعه در ماه‌های آینده زیر آب سدی که در این منطقه ساخته شده است، می‌رود. این روزها باستان‌شناسان در حال کاوش با هدف نجات‌بخشی این قلعه هستند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید