• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 دی 1397
کد مطلب : 41743
+
-

افزایش انتقادها از مستند جدید علیه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام

تخریب هاشمی ادامه دارد

محمد هاشمی: فیلم تخریب آیت‌الله هاشمی قطعا بالای چند میلیارد تومان هزینه داشته و باید پرسید که این هزینه از کجا تأمین شده است

تاریخ
تخریب هاشمی ادامه دارد

محمد هاشمی رفسنجانی، برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همایش بررسی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نهضت امام خمینی(ره) به ماجرای پخش مستندی درباره هاشمی رفسنجانی با عنوان «هاشمی زنده است» اشاره کرده و گفته که تخریب هاشمی هنوز ادامه دارد.
مستندی که محمد هاشمی به آن اشاره کرده است، برشی 100دقیقه‌ای از زندگی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از آغاز مبارزات سیاسی تا درگذشت اوست. «هاشمی زنده است» با کارگردانی علی طادی در مرکز مستند سفیر‌فیلم تهیه شده است. بخش‌هایی کوتاه از این مستند سیاسی در فضای مجازی پخش شده ‌اما روایت مستند به‌گونه‌ای است که خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه پخش این مستند در دانشگاه تهران حاضر نشدند. خانواده هاشمی اعلام کرده‌اند که اشکالات متعدد و تخریبگرایانه در این مستند علیه هاشمی رفسنجانی به تصویر کشیده شده است.
محمد هاشمی در همایش نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نهضت امام خمینی (ره) ، با اشاره به همین مستند گفت: انجمنی در یکی از دانشگاه‌های تهران برای رونمایی از فیلمی در مورد آیت‌الله هاشمی(ره) در تالار شهید چمران دانشگاه تهران از بنده دعوت کرده بود. در ابتدا قبول کردم اما بعد که دچار تردید شدم، از آنها خواستم ابتدا فیلم را ببینم. در این فیلم که عنوانش «هاشمی زنده است» و برگرفته از سخن امام خمینی(ره) بود، ابتدا حضور مرحوم آیت‌الله هاشمی در همه صحنه‌های انقلابی و اعتماد مردم و امام راحل به ایشان را نشان می‌داد، اما در مرحله بعد، وارد دوران دولت سازندگی می‌شد و تحلیلی ارائه می‌داد که انحراف انقلاب از همین زمان در کشور شروع شد و بعد در دولت خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی هم همین انحراف ادامه پیدا کرد؛ در پایان این فیلم هم نتیجه می‌گیرد که ریل انحراف از انقلاب را، هاشمی رفسنجانی پایه‌گذاری کرد و بنابراین هاشمی زنده است چون انحراف زنده است. این از آخرین نمونه‌های تخریب شخصیت یار و یاور امام خمینی(ره) است‌ و البته تمسخر کلام امام خمینی(ره) هم هست.
به‌گزارش جماران، وی اضافه کرد: من به سازندگان این فیلم که ادعا می‌کردند 3-2دانشجوی ساده هستند، گفتم این فیلم قطعا بالای چند میلیارد تومان هزینه داشته و باید پرسید که این هزینه از کجا تأمین شده است؟ قطعا جریانی پشت این قضیه است که به‌دنبال تخریب اندیشه و تفکر هاشمی است؛ اینان می‌خواهند در سال‌های بعد، بلایی که با نام هاشمی به سرشان آمد و توسط مردم کنار گذاشته شدند، دیگر بر سرشان نیاید و لذا تخریب اندیشه و شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را شدت بخشیده‌اند.
برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تشریح دلایل این تخریب‌ها گفته است: ‌متأسفانه برخی افراد در یکی‌دو دهه اخیر، بالاترین تخریب‌ها را علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعمال کردند و امروز هم با وجود رحلت ایشان، همچنان علیه ایشان تخریب می‌کنند. خود این تخریب‌کنندگان هم می‌گویند هاشمی زمانی هم که زنده بود، جسم او کاری نمی‌کرد، بلکه فکرش و اندیشه‌اش مزاحم یک عده بود و امروز هم با همین نگاه، به تخریب ایشان اقدام می‌کنند. محمد هاشمی گفت: ما می‌دانیم که تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) که نمونه اخیر آن ذکر شد، نه نخستین‌بار بوده و نه آخرین‌بار خواهد بود، اما در این فیلم اخیر به کلام و تفکر امام خمینی(ره) تعرض کرده‌اند و کلام ایشان را به تمسخر کشیده‌اند؛ چراکه امام خمینی(ره) فرمودند هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است و اینان که به ظاهر ادعای انقلابی‌گری هم دارند، بعد از گذشت چند سال از رحلت آیت‌الله هاشمی(رض)، عنوان می‌کنند هاشمی زنده است چون انحراف زنده است؛ واقعا چرا باید با نام انقلابی‌گری، امام خمینی(ره) به تمسخر کشیده شود؟

بدخواهان هاشمی، تاریخ را بخوانند
در همایش بررسی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نهضت امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی از همراهان امام خمینی در دوران مبارزه علیه رژیم ستمشاهی با اشاره به آشنایی 60ساله خود با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی را موتور سازنده و محرک نهضت امام خمینی برای تحقق انقلاب خواند و گفت: بدخواهان هاشمی بروند و تاریخ انقلاب را بخوانند که چه کسانی برای این انقلاب زحمت کشیدند و امروز چه کسانی مدعی آن شده‌اند. به گزارش جماران، وی گفت: بینش سیاسی مرحوم آیت‌الله هاشمی در مورد جهان اسلام را می‌توان در ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین دید. همچنین تألیف کتاب امیرکبیر از سوی ایشان، نشان‌دهنده تفکر خاص ایشان در بحث استعمارستیزی و ضرورت بیداری مسلمانان در نقاط مختلف دنیاست؛ ایشان این کتاب را پس از تألیف، به همه مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی که در راه جلال و شکوه اسلام و بازگشت به اسلام اصیل و استقلال مسلمانان تلاش می‌کنند، تقدیم کردند که این تفکر در ادامه و استمرار راهی بود که سیدجمال‌الدین اسدآبادی می‌رفت.


   هاشمی یک شخصیت بین‌المللی بود

در ادامه همایش نقش هاشمی  در نهضت امام خمینی (ره)  محمد حجتی کرمانی، از مبارزان انقلابی و از دوستان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ویژگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این بود که به هرجا می‌رفت، قدرت را با خودش به آن جایگاه می‌برد؛ این امر هم در دوران مبارزه علیه رژیم شاه خود را نشان می‌داد و هم پس از انقلاب؛ زمانی که در مجلس شورای اسلامی بودند، زمانی که رئیس‌جمهور شدند و زمانی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشتند، شخصیتی قدرتمند را از خود نشان می‌دادند و با تدبیر خاص، امور را اداره می‌کردند.  وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره)، جدای از تمام ویژگی‌ها، یک شخصیت بین‌المللی هم بودند، گفت: زمان جنگ قرار بود اجلاس کشورهای غیرمتعهد به میزبانی بغداد پایتخت عراق برگزار شود که اگر این کار صورت می‌گرفت، حیثیت و آبرویی برای صدام در عرصه بین‌الملل بود، اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) با تلاش‌های خاص خود، توانست این اجلاس را به کشوری دیگر که فکر می‌کنم هند یا اندونزی باشد، منتقل کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید