• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40184
+
-

هوشمند‌سازی‌ یکپارچه از اهداف شورای پنجم است

شورا
هوشمند‌سازی‌ یکپارچه از اهداف شورای پنجم است

رئیس شورای شهر تهران و رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند روز گذشته میزبان اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و شرکت‌های برتر این حوزه در شورای شهر تهران بودند و به‌صورت رودررو در جریان دغدغه‌ها و چالش‌های این حوزه در شهر تهران قرار گرفتند.

به گزارش همشهری، محسن هاشمی در ابتدای این جلسه به بیان اقدامات مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی‌ پرداخت و گفت: استقرار یکپارچه هوشمند‌سازی‌ از اهداف مدیریت شهری است و اگر بتوانیم کاری را در این حوزه انجام دهیم،  وجه مثبتی برای شهر تهران در عرصه بین‌المللی خواهد بود. او گفت که هم‌اکنون بیش از ۱۷۰ سامانه بر خط در شهرداری تهران به‌کارگیری شده‌است اما آنچه قرار است از این پس مورد توجه قرار گیرد جنبه‌های تعاملی با مردم از طریق ارائه اطلاعات قابل تغییر و زنده ‌است که هنوز پیشرفت لازم را برای استفاده مردم نداشته است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: موضوعات مرتبط با هوشمندسازی در برنامه سوم توسعه شهر تهران خواهد آمد و هم‌اکنون اهداف کیفی و کلان آن مشخص شده و پروژه‌هایی در این حوزه تعریف شده‌است.

رئیس کمیته شفاف‌سازی‌ و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز ارائه دیتا را از اولویت‌های شورای پنجم دانست و گفت: اطلاعات به‌دست آمده از کسب و کارهای اینترنتی می‌تواند به نهادهای سیاستگذار در تصمیم‌گیری واقعی و مؤثر کمک کند.

بهاره آروین،  عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: فعالیت در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و تسهیل‌سازی‌ این فعالیت‌ها دارای ثمرات مثبتی برای شورای شهر به‌عنوان نهاد سیاستگذار،  شهرداری به‌عنوان نهاد مجری،  بخش خصوصی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و شهروندان به لحاظ گره‌گشایی از کارهای آنهاست. او اظهار کرد: رویکرد شورای پنجم به حل مسائل مردم از طریق خود مردم است و اعتقاد داریم که این شیوه نسبت به تصمیم‌گیری متمرکز و از بالا به پایین بسیار راهگشاست. رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع داده‌های باز (اپن دیتا) اشاره کرد و گفت: به‌نظر من موضوع داده‌های باز از اولویت‌های شورای پنجم است و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و شورای شهر تهران به‌طور مشخص آن را پیگیری می‌کند.

او همچنین به کمک متقابل شورا و کسب و کارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: همانگونه که تصمیمات شورا به‌عنوان نهاد سیاستگذار می‌تواند کسب و کارهای اینترنتی را تسهیل کند،  داده‌های جمع‌آوری شده این کسب و کارهای ناشی از فعالیت در حوزه فضای مجازی نیز می‌تواند به شورا در تصمیم‌گیری واقع بینانه کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید