• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39541
+
-

کری خوانی!

دنیای هواداری فوتبال، دنیای هیجان و احساس است و شاید تعجب‌آور نباشد که آثار منطق و عقلانیت در آن کمتر به چشم بخورد. با وجود این گاهی کری‌خوانی‌ها آنقدر عجیب و غریب است که آدم را متعجب می‌کند. چند نمونه را با هم مرور می‌کنیم.
 پرسپولیس؛ قهرمان کدام آسیا؟
در بسیاری از شعارهای هواداران پرسپولیس در این سال‌ها، عبارت «قهرمان آسیا» به‌صورت یک ترجیع‌بند تکرار شده است. هواداران این تیم قبل از شروع مسابقات برای تشویق بازیکنان‌شان خطاب به آنها فریاد می‌زنند:«بیا اینجا قهرمان آسیا» و البته این کلمات را در انواع شعارهای دیگر هم می‌شود شنید. نکته اما اینجاست که پرسپولیس تا به حال قهرمان بالاترین مسابقات باشگاهی آسیا نشده است. آنها البته یک‌بار جام در جام را برده‌اند و یک‌بار دیگر هم به فینال این تورنمنت رسیده‌اند، اما این بازی‌ها در سطحی پایین‌تر از جام باشگاه‌های سابق یا لیگ قهرمانان فعلی برگزار می‌شد. سرخپوشان امسال بهترین بخت را برای قهرمانی آسیا داشتند که در فینال مغلوب کاشیماآنتلرز شدند.
 استقلال؛ قعرنشین جام ولایت
استقلالی‌ها برای سالیان طولانی پرسپولیس را دست می‌انداختند که زور قهرمانی در مسابقات مهم را ندارد و تنها افتخارش فتح «جام ولایت» است. نکته جالب توجه اما اینجاست که استقلالی‌ها قهرمانی رقیب دیرینه در جامی را مسخره می‌کردند که خودشان هم در آن شرکت کردند و آخر شدند. جام ولایت سال89 در قالب یک تورنمنت سه‌جانبه برگزار شد که پرسپولیس، ناسیونال پاراگوئه و استقلال به‌ترتیب مقام‌های اول تا سوم آن را کسب کردند. به علاوه استقلالی‌ها از چند سال پیش به این طرف مدعی بودند پرسپولیس 10سال است قهرمان نشده، درحالی‌که تازه همین چند‌ماه پیش 10سال کامل از قهرمانی سرخپوشان در لیگ هفتم با گل سپهر حیدری گذشت. سرخپوشان در این فاصله 2قهرمانی دیگر لیگ را کسب کرده‌اند.
 تراکتورسازی؛ خودتان چه رنگی می‌پوشید؟
حتما می‌دانید که هواداران پرسپولیس و استقلال برای تحقیر رنگ لباس هم، از دو کلمه مشهور در حوزه حمام و نظافت(!) استفاده می‌کنند که زیاد هم جالب نیست و ما آنها را اینجا تکرار نمی‌کنیم. موضوع اما زمانی جالب‌تر می‌شود که برخی هواداران تراکتورسازی هم به این بازی اضافه می‌شوند و از همین دو کلمه برای خطاب کردن رقبای تهرانی استفاده می‌کنند. حالا کاری به استقلال نداریم، اما نکته اینجاست که خود تراکتوری‌ها هم مثل پرسپولیس قرمز می‌پوشند و آن کلمه کذایی که به سرخپوشان پایتخت می‌گویند، احتمالا شامل خودشان هم می‌شود.
 سپاهان؛ پرچم ژاپن واقعا؟
این اواخر رقبای پرسپولیس برای نشان دادن خوشحالی‌شان از باخت سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا، پرچم ژاپن با خودشان به ورزشگاه می‌آورند. از قضا برخی هواداران سپاهان هم در بازی با پدیده همین کار را انجام دادند، درحالی‌که خود سپاهان در این مورد با پرسپولیس همدرد است و سال 2007 به‌خاطر شکست برابر اوراواردز از ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا از دستیابی به جام محروم شد! 

این خبر را به اشتراک بگذارید