• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38660
+
-

کدام استقلال از بحران خارج می‌شود؟


   استقلال خوزستان - استقلال: بعد از اینکه بازی هفته دوازدهم استقلال مقابل پدیده با خوش‌شانسی آبی‌ها به تعویق افتاد، حالا استقلال خوزستان میزبان شفر است که رقیب خوب و مناسبی برای فرار از بحران به‌نظر می‌رسد. داریوش یزدی با استقلال خوزستان در 5بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفت و بعد از 4شکست طی 5هفته از این تیم کنار رفت. طی اتفاقی جالب سیروس پورموسوی از فولاد به استقلال برگشت تا یک‌بار دیگر هدایت تیم سابقش را در لیگ‌برتر بر عهده بگیرد؛ تیمی که در این فصل اصلا خوب نتیجه نگرفته و طی 12بازی فقط 10امتیاز کسب کرده بود که 6امتیاز از این 10امتیاز را هم به‌دلیل جریمه از دست داد! آبی‌های خوزستان حالا قعرنشین مطلق لیگ شده‌اند و در نخستین بازی‌شان بعد از قعرنشینی باید روبه‌روی تیم تشنه و حریص شفر قرار بگیرند. استقلال با از دست دادن 21امتیاز طی 12بازی و قرار گرفتن در رتبه هشتم جدول دیگر فرصتی برای از دست‌دادن امتیاز ندارد و باید از همین بازی به جاده پیروزی برگردد. به‌خصوص که بازی‌های سخت این تیم تقریبا تمام‌شده و 3حریف آینده آنها از انتهای جدول می‌آیند.
   پدیده - سایپا: تیم شگفتی‌ساز لیگ برای ادامه روند صدرنشینی‌اش فردا در مشهد میزبان سایپا‌ست. علی دایی در این بازی مقابل دستیار سابقش قرار می‌گیرد اما 2‌تیم در شرایطی هستند که شانس آقای دستیار در این مسابقه خیلی بیشتر از استاد سابق است. پدیده تمام چهره‌های مؤثرش در این فصل ازجمله خلعتبری، یونس شاکری، حسین مرادمند، اکبر صادقی و هر دو قاسمی‌نژادش را در اختیار دارد. سایپا هم طبق معمول به مهدی ترابی متکی است که دو سه بازی آخرش را در لباس سایپا پشت سر می‌گذارد. پدیده، صاحب دومین خط دفاعی لیگ‌برتر (بعد از پرسپولیس) است اما خط دفاعی سایپا در رتبه نهم خطوط دفاعی قرار دارد و خیلی خوب و راحت گل می‌خورد. تیم دایی به‌طور میانگین در هر بازی 14بار به حریفانش فرصت شوتزنی می‌دهد. تقریبا در تمامی آیتم‌های فنی پدیده برتر از سایپا‌ست به‌جز نبردهای هوایی که در این بخش موفقیت نارنجی‌پوشان با میزبان صدرنشین‌شان تقریبا برابر بوده است.
   ذوب‌آهن - پارس‌جنوبی: علیرضا منصوریان که به اصفهان رفته تا ذوب‌آهن را از وضعیت فعلی‌اش نجات دهد، در نخستین روز باید روبه‌روی تیمی قرار بگیرد که قبل از ترک استقلال هم آخرین باخت را مقابل همین تیم متحمل شده بود. علی‌منصور در هفته ششم لیگ گذشته با 2گل به پارس‌جنوبی باخت، در هفته هفتم با ذوب‌آهن مساوی کرد و بعد از این مساوی از استقلال رفت. او حالا سرمربی ذوب‌آهن شده و در نخستین بازی‌اش میزبان تارتار و پارس‌جنوبی است. ذوب‌آهن در این فصل هرگز در خانه‌اش پیروز نشده اما پارس‌جنوبی خارج از خانه زیاد باخته است. امید ذوبی‌ها به این است که با شوک مثبت حاصل از تغییر سرمربی، پنجمین شکست فصل را به پارس‌جنوبی تحمیل کنند و صاحب نخستین برد خانگی خود شوند. بهترین بازیکن ذوب‌آهن تا اینجای فصل محمدرضا حسینی بوده که با امتیاز7.42 چهارمین بازیکن برتر لیگ تا این مقطع است. در آن‌سوی میدان روح‌الله سیف‌اللهی بهترین بازیکن پارس تا این هفته بوده و البته محمد نوری هم در هفته‌های اخیر چهره موفقی داشته و تارتار را حسابی امیدوار کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید