• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38659
+
-

گل به خودی آقای گل

گل به خودی آقای گل

وقفه اخیر در رقابت‌های لیگ برتر باعث شد ‌تا آنتونی استوکس و لی اروین، 2ستاره خارجی و بهترین گلزنان این فصل تراکتورسازی به کشورهای خود بازگردند. ماجرای غم‌انگیز برای تراکتور اما این است که تنها 2روز به مسابقه حساس این تیم برابر پرسپولیس باقی مانده و این 2 مهاجم به تمرینات سرخپوشان تبریزی اضافه نشده‌اند. همین مسئله شایعاتی درباره جدایی آنها به‌وجود آورده و این در حالی است که 12گل از 21گلی که تراکتوری‌ها تا اینجای فصل زده‌اند، توسط استوکس و اروین به ثمر رسیده است. چند هفته پیش که شایعه عدم‌بازگشت این 2 بازیکن به ایران شنیده شد، تراکتوری‌ها‌ این شایعات را به جوسازی هواداران پرسپولیس ربط دادند ولی حالا در آستانه این بازی مهم، تراکتور نمی‌تواند از 2ستاره گران‌قیمت خودش استفاده کند.
جالب اینجا‌ست که سایت رسمی تراکتور دیروز اعلام کرد که اظهارات مالک‌باشگاه با تداوم بی‌انضباطی این 2بازیکن، پس از 2مرتبه‌تخلف و اخذ تعهد از آنها و در پاسخ به تداوم باج‌خواهی و بی‌انضباطی آنان انجام شده است. البته در مورد استوکس گفته می‌شود که او به‌دلیل یک پرونده انضباطی، از بازی در فوتبال اروپا محروم بود به همین دلیل بعد از دریافت قسمت مهمی از مبلغ قراردادش با تراکتورسازی، توانست جریمه 230هزار دلاری‌اش را پرداخت کند و حالا دیگر نمی‌خواهد به فوتبال ایران بازگردد. ماجرای غیبت اروین هم در نوع خودش عجیب است و مشخص نیست که این بازیکن چرا به ایران برنگشته است. حالا تراکتور احتمالا باید بدون استوکس و اروین برابر پرسپولیس قرار بگیرد. غیبت ادامه‌دار این 2بازیکن قطعا با واکنش باشگاه مواجه خواهد شد و راهی جز شکایت برای زنوزی باقی نخواهد ماند.
   واکنش زنوزی
محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور اما در حاشیه تمرین تراکتورسازی در واکنش به عدم‌بازگشت استوکس و اروین به تمرینات، گفت: «تراکتور هیچ‌گاه متکی به فرد نیست و این بازیکنان هستند که باید به بودن در این تیم افتخار کنند. تیم ما ۲۲ بازیکن فوق‌العاده و ستاره دارد که سطح‌شان اگر بالاتر از آن‌2بازیکن نباشد، قطعا کمتر هم نیست. برای بازی مقابل پرسپولیس ۲۲ استوکس و اروین داریم و با توان و انگیزه مضاعف به میدان خواهیم رفت.» زنوزی اما در یک بیانیه هم درخصوص غیبت این 2بازیکن خارجی توضیحاتی ارائه داد که البته در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به دلایل عدم‌بازگشت استوکس و اروین نشده است. در قسمتی از این بیانیه آمده است: «تراکتورسازی فقط یک‌سالار دارد و آن هم هواداران هستند و هیچ فردی بالاتر از باشگاه نیست. اجازه سوء‌استفاده و باج‌خواهی به هیچ فردی داده نمی‌شود.»
توضیحات زنوزی درخصوص عدم‌بازگشت استوکس و اروین به هیچ عنوان روشن نیست و این در حالی است که باشگاه تراکتور هنگام عقد قرارداد با آنها، کوچک‌ترین اطلاعاتی را درخصوص مفاد قرارداد این 2بازیکن ارائه نداد. 
   اروین مشکل روحی دارد!
مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی در واکنش به طرح این سؤال که دلیل غیبت استوکس و اروین چه بوده است، می‌گوید: «هنوز هیچ‌چیزی به‌طور رسمی به ما اعلام نکرده‌اند. اروین گفته به لحاظ روحی دچار مشکل شده و زیرنظر پزشک قرار دارد. استوکس هم هر روز اعلام می‌کند که بازمی‌گردد اما هنوز نیامده است. این بازیکن روز گذشته به ترکیه رفت و در دفتر باشگاه در این کشور حاضر شد، اما آنجا درخواست کرده نامه‌ای به او داده و تضمین شود که بعد از حضور در ایران از سوی باشگاه جریمه نخواهد شد. استوکس همچنین حقوق 2‌ماه خود را پیشاپیش درخواست کرده و گفته درصورتی که این دو شرط برآورده نشود به ایران نخواهد آمد! ما به استوکس بیشتر از تمام بازیکنان دیگر پول داده‌ایم و نمی‌توانستیم بازهم به او 
پول بدهیم.»
   استوکس و پُستی که پاک شد
استوکس بامداد دیروز یک پست در اینستاگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد در فرودگاه استانبول است. او نوشت:«عهدهای شکسته شده خوب نیستن. زمان بازگشت مجدد به خانه است. من روی حرفم ایستادم و به اینجا آمدم ولی کسای دیگه روی حرفشون نبودن و نیومدن و این خوب نیست.» البته استوکس دقایقی بعد این پست را پاک کرد اما مشخص است که او در ترکیه منتظر کسی یا کسانی از مدیران باشگاه بود که نیامدند! حالا شایعه شده که استوکس پس از درخشش در تراکتورسازی خواهان امضای یک قرارداد جدید با مبلغی بسیار بالاتر از قرارداد قبلی است و قصد دارد با اصرار بر این خواسته خود، آن هم قبل از بازی حساس با پرسپولیس، مدیران باشگاه را تحت فشار بگذارد و آنها را وادار به اجرای خواسته خود کند. عده‌ای هم مدعی هستند که دلالان زیر پای او نشسته‌اند و می‌‍‌خواهند قرارداد جدید او را به شکلی امضا کنند که او در نیم‌فصل از تراکتورسازی جدا شود و به تیمی دیگر بپیوندد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید