• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38645
+
-

تحریم، حریف همکاری غذایی ایران و سوئیس نمی‌شود

سفیر سوئیس در ایران با تأکید بر تداوم و توسعه همکاری‌های ایران و سوئیس در حوزه محصولات غذایی و دارویی گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران نمی‌تواند روابط دوستانه 2 کشور را از بین ببرد. 
مارکوس لایتنر،  با اشاره به فعالیت مشهورترین برند غذایی سوئیس در ایران،  اظهار کرد: موفقیت این شرکت در ایران چراغ سبزی به دیگر شرکت‌های سوئیسی است که برای سرمایه‌گذاری به ایران بیایند.
به گزارش همشهری،  جوزپه کارلا،  مدیرعامل نستله ایران نیز با اشاره به اینکه تاکنون این شرکت 150میلیون فرانک سوئیس در ایران سرمایه‌گذاری کرده است،  گفت: سرمایه‌گذاری ما در صنعت غذایی ایران پیوسته انجام می‌شود و به‌زودی نیز 20میلیون فرانک دیگر برای توسعه خط تولید قهوه و ایجاد خط تولید سوپ سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. کارلا همچنین با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای پروژه رایز در دامداری‌های منتخب قزوین،  گفت: در این پروژه تلاش می‌شود با کمک عملی به دامداران،  محصول تولیدی آنها به بهترین کیفیت برسد که اکنون این هدف محقق شده و شیر مورد نیاز کشور برای تولید شیر خشک نوزاد را فراهم آورده است.  به گفته او، پروژه رایز برای محصولاتی مانند سیب،  پرتقال و برنج ایرانی نیز به‌زودی اجرا می‌شود. کارلا همچنین با اشاره به اینکه شاخص‌های بالای کیفیت تولید مزرعه‌دارهای ایرانی در پروژه رایز،  مدیران ارشد ما در سوئیس را شگفت‌زده کرده است، گفت: ایران در زمینه تولید مواد غذایی با کیفیت،  شماره یک است،  یعنی نه سوئیس و نه ایتالیا و نه هیچ کشور دیگری مقامی بالاتر از ایران ندارد و این برای شما مایه افتخار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید