• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38590
+
-

سپاه کلکسیونی از پهپادهای غنیمتی دارد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه پایگاه‌های آمریکایی اطراف ایران زیر برد موشک‌های ما بوده و به‌اصطلاح گوشت زیر دندان ما هستند، اظهار داشت: مثلا برخی از این پایگاه‌ها در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری ما قرار دارند. سردار امیرعلی حاجی‌زاده برای مثال به پایگاه‌های آمریکایی العدیبه در قطر، پایگاه الظفر در امارات و قندهار در افغانستان اشاره کرد و گفت: ما حتی می‌دانیم که هواپیمای بدون سرنشین RQ170 آمریکایی در پایگاه قندهار در کدام آشیانه بوده است.
حاجی‌زاده که در برنامه تلویزیونی ثریا حضور یافته بود، خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها اگرچه زمانی برای ما تهدید بودند اما امروز برای ما فرصت هستند.
وی به ماجرای 3 عملیات موشکی علیه تروریست‌ها در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: مطالبه اصلی رهبر انقلاب بر این بود که در این عملیات‌ها به مردم عادی و غیرنظامی آسیبی نرسد و ما توانستیم در این عملیات‌ها با استفاده از موشک‌های نقطه‌زن اهداف را به‌صورت دقیق مورد اصابت قرار دهیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: در جریان این 3 عملیات تنها 2 موشک به‌دلیل مسائل فنی دچار مشکل شد و اقدام به‌خودکشی کرد. حاجی‌زاده افزود: این موشک‌ها مجهز به سیستمی هستند که اگر از لحاظ برد، سمت و... دچار مشکل شوند این امکان را دارند که اقدام به‌ خودکشی کنند.
وی در حوزه تهدیدات دریایی و شناوری نیز گفت: شما موشک‌های ۷۰۰ کیلومتری ما را دیده‌اید که نقطه‌زن و بالستیک هستند. این موشک‌ها در دریای عمان به‌کار گرفته می‌شوند و شما حساب کنید که ناو هواپیمابر آمریکایی با ۴۰ تا ۵۰ جنگنده و 6هزار نیرو یک سیبل برای ماست.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه پهپادی نیز ما امروز بزرگ‌ترین کلکسیون پهپادهای غنیمتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم که پهپادهای MQ1 و MQ9 و اسکن‌ایگل و RQ170 آمریکایی و هرمس رژیم صهیونیستی ازجمله آنهاست. حاجی‌زاده تأکید کرد: در حوزه هواپیمای بدون سرنشین در دنیا ما در بین ۴ تا ۵ کشور اول قرار داریم و در منطقه نیز نه‌تنها در این حوزه بلکه به لحاظ قدرت نیروهای مسلح اول هستیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد:‌ برای نمونه پهپاد شاهد ۱۲۹ ما به‌صورت پرواز ۲۴ساعته در سوریه و عراق بالاسر تروریست‌ها حضور داشت و از خدمات آن نه فقط ما بلکه ارتش سوریه، روس‌ها، نیروهای حزب‌الله و بقیه نیز استفاده کردند. حاجی‌زاده گفت: ما از این هواپیما و نیز مدل ساخته شده از روی RQ170 آمریکایی در جهت بمباران مواضع تروریست‌ها و داعش در سوریه و عراق استفاده کردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید