• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37378
+
-

شناسایی 52مخاطره طبیعی و انسان‌ساز در تهران

مدیریت بحران
شناسایی 52مخاطره طبیعی و انسان‌ساز در تهران

 مراسم افتتاحیه دوره آموزشی «تاب آوری شهری و ارتقای سکونتگاه‌ها، مدیریت ریسک سوانح و سکونتگاه‌های انسانی» روز گذشته برگزار شد تا راهی برای تبادل تجربیات میان تهران و پایتخت‌های کشورهای همسایه در این زمینه فراهم شود.
به گزارش همشهری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این مراسم به مخاطراتی که منطقه را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: ساخت‌وساز بر پهنه گسل‌های اصلی شهر تهران، ساختمان‌های بلند مرتبه، بافت فرسوده و آلودگی هوا از دیگر مخاطراتی است که تهران را به شهری پرمخاطره تبدیل کرده است.
احمد صادقی با اشاره به اینکه 52مخاطره طبیعی و انسان‌ساز در تهران شناسایی شده است، گفت: زلزله، آتش‌سوزی، فرونشست، زمین لغزش، سیل و طوفان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
او ادامه داد: دوره آموزشی «تاب‌آوری شهری و ارتقای سکونتگاه‌ها، مدیریت ریسک سوانح و سکونتگاه‌های انسانی» از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) و دبیرخانه دائمی سازمان همکاری‌های اقتصادی(اکو) با هدف آگاه ساختن شرکت‌کنندگان از پروسه‌های بهبود وضعیت سکونتگاه‌ها در شهرهای تاب‌آور، بازآفرینی و درک ارتباط بین مدیریت خطر و تاب‌آوری شهری از 21آبان (دیروز) آغاز شده و تا فردا 23آبان ادامه دارد.
صادقی به راهبردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تا سال 2020اشاره کرد و گفت: همچنین براساس برنامه 5ساله دوم شهرداری تهران و طبق سند سندای (سند جهانی کاهش مخاطرات) افزایش تاب‌آوری شهر تهران با رویکرد کاهش ریسک پایتخت در برابر مخاطرات طبیعی، توسعه مدیریت بحران یکپارچه شهر تهران، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بخش خصوصی در مدیریت بحران ازجمله دیگر راهبردهای سازمان به شمار می‌رود.
جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه 102پایگاه مدیریت بحران در مناطق 22گانه شهر تهران ساخته شده است، افزود: ستاد مدیریت بحران هرمنطقه به ریاست شهردار منطقه و مسئولان نهادهای فعال در سطح منطقه محل و ساختار مناسبی برای توسعه همکاری‌های میان بخشی و هم افزایی تشکیلات مدیریت شهری و خدمات اضطراری به‌شمار می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید