• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35359
+
-

استفاده از ظرفیت‌های بورس‌کالا برای توسعه صادرات به عراق

دبیرشورای‌عالی مناطق آزاد گفت: می‌توان از ظرفیت‌های بورس کالای ایران به‌منظور توسعه تجارت ایران با کشورهای همسایه ازجمله عراق بهره برد که در این زمینه تفاهمنامه همکاری میان بورس کالا با مناطق آزاد به‌منظور صادرات محصولات ایرانی به عراق به امضا رسیده است.
به گزارش همشهری، مرتضی بانک، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸ گفت: بورس برای تمامی فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف یک امکان و ظرفیت مناسب و برابر را فراهم می‌کند که در این زمینه مناطق آزاد از سازوکار بورس کالای ایران به‌منظور توسعه روابط با کشورهای همسایه بهره خواهند برد. او به تفاهمنامه همکاری بورس کالا با مناطق آزاد به‌منظور صادرات محصولات به عراق اشاره کرد و افزود: آغاز صادرات از طریق بورس کالای ایران به عراق، هم برای ذینفعان خارجی و هم سرمایه‌گذاران و تجارت داخلی و خارجی بسیار مؤثر است زیرا طرف‌های خارجی نیز از شفافیت در تجارت استقبال می‌کنند و از طرفی مکانیسم مبادله پول نیز در این فرایند فیزیکی نیست و با روش‌های مختلف قابلیت اجرایی دارد. 
مرتضی بانک با اشاره به برنامه‌های خود برای ایجاد یک بورس بین‌المللی در منطقه آزاد کیش گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تسهیل ورود کسب و کارهای داخلی در فضای بین‌المللی، ایجاد فضای ارتباطی مناسب بین سرمایه‌پذیران و سرمایه‌گذاران خارجی، توزیع مناسب سرمایه و هدایت سرمایه‌های غیرریالی به سمت کسب و کارهای فعال در سطح بین‌المللی ازجمله اهداف این بورس است. به گفته او این بورس مراحل نهایی تاسیس خود را در مناطق آزاد طی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید