• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34486
+
-

واکنش به ماجرای گورها همچنان ادامه دارد

بازتاب
واکنش به ماجرای گورها همچنان ادامه دارد

یک دامپزشک و کارشناس محیط‌زیست گفت: اگر هزینه‌های انسانی و مالی چندین دهه حفاظت از هر فرد گور ایرانی را محاسبه کنیم به یقین خسارت وارد شده ناشی از تلفات 5 فرد گور ایرانی به‌مراتب بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری برای تربیت 10 نفر نیروی متخصص و عملیاتی است.
سعید یوسف‌پور با اشاره به حادثه تلخ تلف شدن 5 گورخر ایرانی حین انتقال از پارک ملی توران به پارک ملی کویر، به مهر گفت: محیط طبیعی اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست نبوده و نیست و حداقل در 40 سال گذشته محیط طبیعی که پایه و اساس شکل‌گیری این سازمان بود آنچنان که باید مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

وی افزود: در دوران ریاست محمدی‌زاده بر سازمان محیط‌زیست در دولت نهم و دهم، در مورد لزوم تقویت دامپزشکی حیات‌وحش، تقاضای کتبی ارائه کردم و در دوره‌های بعد نیز در مطالبی که نوشتم و گفت‌وگو‌هایی که با رسانه‌ها داشتم به موضوع پر‌اهمیت و تخصصی بیهوشی حیات‌وحش و لزوم تربیت نیروی متخصص اشاره کردم که مورد پسند برخی دوستان قرار نگرفت.
این کارشناس محیط‌زیست تأکید کرد: حیات‌وحش ایران نیازمند متخصص بیهوشی دامپزشکی حیات‌وحش و متخصص زنده‌گیری و جابه‌جایی حیات‌وحش است. راه برون‌رفت از شرایط موجود، تقویت بنیه مالی و ساختاری معاونت محیط طبیعی سازمان و آموزش و تربیت کارشناسان متخصص درون‌سازمانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید