• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33479
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

چهارشنبه  18مهر

ایتالیا به‌یاد روزهای درخشان- تعطیلی لیگ‌های معتبر فوتبال در اروپا به‌دلیل برگزاری بازی‌های دوستانه بین‌المللی باعث شده پیداکردن مسابقه‌ای تماشایی دشوار باشد. بازیکنان در اردوهای ملی هستند و خود را برای بازی‌های دوستانه آماده می‌کنند. بازی‌های جذاب سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود ولی در پایگاه اینترنتی فیفا می‌شود از میان گزینه‌های موجود در بازی‌های فردا شب یکی را برای تماشا پیدا کرد. بدون تردید جذاب‌ترین گزینه فردا مسابقه دوستانه‌ای است که میان تیم ملی ایتالیا و اوکراین برگزار می‌شود. گرچه ایتالیا پس از قهرمانی در جام جهانی 2006 دیگر موفقیت بزرگی در رده بین‌المللی نداشته ولی این تیم همچنان طرفداران فراوانی در ایران دارد. روبرتو مانچینی - سرمربی جدید ایتالیا - ماموریت دارد که تیم لاجوردی‌پوش را به روزهای اوج بازگرداند. او مشغول آزمایش نسل جدید فوتبال ایتالیاست. فردا شب می‌توانید پروژه بازگشت ایتالیا به روزهای درخشان را در رویارویی این تیم با اوکراین تماشا کنید. 

پرواز ستاره‌ای- هفته کودک رو به پایان است و حالا به آخرین فرصت‌ها برای استفاده از برنامه‌های ویژه کودک در هفته جاری رسیده‌ایم. نمایش «پرواز ستاره‌ای» که مختص خردسالان و کودکان است، به مناسبت روز جهانی کودک در کافه شهرزاد روی صحنه رفته است. این نمایش پیش از این در شهر فرانکفورت آلمان روی صحنه رفته و پروژه‌ای بین‌المللی در حوزه کودک و خردسال محسوب می‌شود. امکان خرید بلیت‌های این نمایش در سایت‌های اینترنتی وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت حضوری هم از گیشه پردیس تئاتر شهرزاد بلیت‌های این نمایش را خریداری کنند. نویسندگی و کارگردانی این نمایش بر عهده نیما بیگلریان است که جزو کارگردانان در حوزه کودکان و خردسالان محسوب می‌شود. 

برداشت آزاد از پزشک نازنین- نمایش «خنده و فراموشی» به کارگردانی بهمن معتمدیان 18مهر روی صحنه خواهد رفت. این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه «پزشک‌نازنین» نوشته نیل سایمون، 7داستان کوتاه کمدی برای خندیدن و خنده و فراموشی است. نمایش خنده و فراموشی ثمره‌ سومین دوره ورکشاپ بازیگری «قدرت سکوت» و محصول 5ماه تمرین مداوم به سرپرستی بهمن معتمدیان است. تمرکز اصلی در روند آموزشی این کارگاهِ بازیگری،هوشیاری، اقتدار، تقویت اعتماد به نفس و خلاقیت فردی در بازیگری تئاتر است و هنرجو به شکل تخصصی و متمرکز، برای تجربه‌ صحنه و مواجه شدن با تماشاگر آموزش می‌بیند. این نمایش ساعت 5عصر به‌مدت یک‌ساعت با بلیت 30هزار تومان روی صحنه خواهد رفت. آدرس عمارت نوفل‌لوشاتو : حافظ، نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک یک .



اکران پیشونی‌سفید - ازآنجا که سینمای کودک و نوجوان در ایران تولید قابل توجهی ندارد، حمایت از محصولات این سینما، هرقدر هم که محدود باشد می‌تواند صاحب‌سخنان این حوزه را بر سر شوق آورد تا شاید روزی‌روزگاری، توجه فیلمسازان و سرمایه‌گذاران بیشتری به سینمای کودک و نوجوان جلب شود. فیلم «اختاپوس» یا «آهوی پیشونی سفید» که در سال1390ساخته و اکران شد یکی از این محصولات است که با استقبال نیز مواجه شد؛ از این‌رو قرار است همزمان با هفته کودک، قسمت دوم این فیلم با نام فیلم «پیشونی سفید۲» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی از روز 18مهر اکران شود. قرارداد اکران این فیلم که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نامزد بهترین فیلم کودک شده بود با گروه سینمایی پردیس زندگی است. در پیشونی سفید ۲، هنرمندانی مانند محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی و ترلان پروانه نقش‌آفرینی کرده‌اند. 



آدمی را رخ معنا می‌دهد- «رخ»، «رو»، «صورت» و «آشکارا»، همه این واژه‌ها از روبه‌رو خبر می‌دهد و تمامی خوبی‌ها و پلیدی‌ها از رخ ‌زاده می‌شود. در رخ، چشم‌ها و دهان نصب شده که ورود و خروج حکایت و قصه‌هاست، چشمی که می‌بیند و دهانی که می‌گوید در رخ حضور دارد و حتی پشت سر هم از رخ در امان نیست. آدمی را رخ معنا می‌دهد و تاریخ را رقم زده و می‌رویم تا رخ‌های خود را در رخداد هنر نمایان‌کنیم. این توضیح نمایشگاه «رخ در رخ» است که از 13مهرماه روی دیوارهای گالری سرزمین هنر به نمایش گذاشته شد. در رخ به رخ می‌توانید آثار 13هنرمند را تماشا کنید. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌‌روزه جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به گالری سرزمین هنر واقع در اوین، ابتدای سربالایی خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک‌٤ مراجعه کنند. 

عباس معیری در گالری شیرین - فردا آخرین فرصت برای سرزدن به گالری شیرین و تماشای آثار عباس معیری است. این نخستین نمایشگاه انفرادی عباس معیری پس از ٤١ سال در تهران است که مروری دارد بر مجسمه، طراحی، نقاشی، نگارگری و اسناد و تصاویری از فعالیت‌های ایشان در سینما و تئاتر روشنفکری سال‌های ٤٠ و ٥٠. بخشی از این آثار از مجموعه‌داران ایرانی و فرانسوی برای نمایش در این نمایشگاه به امانت گرفته شده و بخش دیگر توسط خود هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید