• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 13 شهریور 1397
کد مطلب : 29314
+
-

کلاهبرداری مجازی 2زن رمال

کلاهبرداری مجازی 2زن رمال


2زن رمال که از طریق شبکه‌های اجتماعی دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایشان می‌زدند، دستگیر شدند. به گزارش پلیس، مدتی قبل زنی با مراجعه به پلیس مدعی شد که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. او گفت: چند روز پیش در اینستاگرام با یک صفحه فالگیری و رمالی آشنا شدم و با توجه به تعداد فالوورهای این صفحه و مطالبی که در آن بود، اعتمادم به آن جلب شد. برای همین برای ادمین صفحه پیام فرستادم و از مشکلاتم گفتم و در نهایت قرار شد وی از طریق دعانویسی و رمالی مشکلم را حل کند.

شاکی ادامه داد: در چند مرحله حدود 4میلیون تومان به ‌حساب این فرد واریز کردم اما مشکلم نه‌تنها حل نشد که بیشتر هم شد. وقتی فهمیدم که از من کلاهبرداری شده از ادمین صفحه خواستم که پولم را پس بدهد اما او دیگر به تماس‌هایم جواب نداد.

با شکایت این زن، تحقیقات مأموران پلیس فتا آغاز و در بررسی‌ها مشخص شد که فرد یا افرادی با ایجاد صفحه‌ای با عنوان فالگیری و رمالی و با سوءاستفاده از مشکلات افراد، قربانیان خود را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کنند. به گفته فرمانده انتظامی شهرستان فردیس، با انجام تحقیقات مشخص شد حساب مورد استفاده توسط متهم یا متهمین در حدود 2‌ماه بیش از 58 میلیون تومان گردش مالی داشته است که حدود 50 مالباخته نیز در این ارتباط شناسایی شدند و در نهایت مأموران توانستند با اقدامات فنی و پلیسی 2زن 56 و20ساله را در این پرونده دستگیر کنند. این افراد گردانندگان صفحه رمالی بودند که در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از طعمه‌هایشان اعتراف کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید