• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 13 شهریور 1397
کد مطلب : 29295
+
-

مرعشی: جای یک میانجی در صحنه سیاسی ایران خالی است

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفته است: در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، نه روحانی به‌دنبال پاسخگویی بود و نه مجلس به‌دنبال پاسخ‌گیری. به نظر من روحانی همیشه فرصت برای حرف زدن دارد. مگر او برای حرف زدن تریبون می‌خواهد؟ اما همانطور که قبلا هم مطرح کردم مسئولان هرچه کمتر حرف بزنند بهتر است. حرف زدند و قیمت دلار افزایش یافت. او گفته است: صراحتا می‌گویم امروز جای یک میانجی موجه در صحنه سیاسی ایران خالی است. بخش‌هایی از مهم‌ترین سخنان مرعشی در گفت‌وگو با ایلنا را بخوانید:

   نکته عجیب و مهم اتفاقات اخیر این است که امسال در آستانه هفته دولت، فشارهای داخلی روی دولت بسیار افزایش پیدا کرد و من متوجه این موضوع نشدم که چرا مجلس تدبیری اندیشه نکرد که مسئله سؤال از رئیس‌جمهور را به‌گونه‌ای، به بعد از هفته دولت موکول کند. این موضوع نشان از یک عجله در برخورد با روحانی داشت.

   این سؤال از رئیس‌جمهور وجود دارد که چرا دعوت مجلس برای جلسات خصوصی را نپذیرفته؟ مجلس مطرح کرده بیش از 5‌ماه است از روحانی خواسته در جلسه‌ای خصوصی شرکت کند اما روحانی نپذیرفته است. چرا این اتفاق رخ داده است؟ در چنین شرایط سختی چرا باید این فاصله بین مجلس و دولت و درمجموع قوا باشد؟
   اصلاح‌طلبان ضربه بخورند اما کشور متحد بماند و ایران حفظ شود، برای ما قابل‌قبول است. ما از روحانی حمایت کردیم و این مسئولیت را هم می‌پذیریم که آسیبی ببینیم.

   اقتصاد ایران آتش گرفته و عده‌ای روی آن بنزین و گازوئیل می‌ریزند. این روش کشورداری نیست که یک کشور که دچار بحران شده در آن به‌دنبال تسویه حساب‌های شخصی باشند.

   ظرفیت‌های خاتمی را دیگران به رسمیت نمی‌شناسند، در غیراین‌صورت خاتمی درحال حاضر می‌توانست پیام‌آور صلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی برای نظام باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید