• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 شهریور 1397
کد مطلب : 29203
+
-

شفاف‌سازی؛ اولویت مدیریت شهری

فاطمه حیدری| قم - خبرنگار:

نخستین سالگرد آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر فرصتی شد تا «عبدالله جلالی»، رئیس شورای اسلامی شهر قم، برای ارائه گزارش در مقابل خبرنگاران حاضر شود و علاوه بر تشریح عملکرد این دوره مدیریت شهری پاسخگوی سؤال خبرنگاران باشد. 

وی با بیان این که شورای پنجم خود را امین و امانتدار مردم می‌داند، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تلاش کرده نقدپذیری و بهره‌مندی از نظر و پیشنهاد را در دستور کار خود قرار دهد. همه اهتمام خود را به کار گرفته‌ایم تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی به طرح‌ها و لوایحی را که به شورا رسیده، در کمیسیون‌های تخصصی بررسی کنیم و به‌روز به نتیجه برسانیم. 

جلالی شفاف‌سازی را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری در یک سال گذشته دانست و افزود: پخش زنده جلسه‌های علنی و رسمی شورا از رسانه‌های مختلف و حضور آزادانه همه خبرنگاران در این جلسه‌ها نشان دهنده تلاش شورا برای شفاف‌سازی است.  رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این که در یک سال گذشته کمترین تعداد لوایح رد شده در کمیته تطبیق و شورای حل اختلاف را داشتیم نشان می‌دهد شورا در تصویب لوایح دقت نظر لازم را داشته به طوری که در مجموع فقط 3 لایحه از مجموع لوایح رسیدگی شده رد شده است. 

به گفته وی شورای اسلامی شهر قم در لوایح و طرح‌های مجلس در حوزه مدیریت شهری نیز مشارکت فعال داشته به طوری که با برگزاری جلسه‌های متعدد تلاش کرده تعدادی از طرح‌هایی را که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح می‌شود، اعلام نظر کند. طرح جامع مدیریت شهری و لایحه ارزش افزوده از جمله این لوایح بوده که به مجلس و شورای عالی استان‌ها ابلاغ شده؛ موضوع لایحه درآمد پایدار در دستورکار است. 

جلالی افتتاح پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی را شاخص‌ترین اقدام شهرداری در سال جاری دانست و گفت: با وجود رضایتمندی شهروندان از این اقدام اما در حوزه تبلیغات حق آن ادا نشده است. 
رئیس شورای اسلامی شهر قم تلاش اعضا برای تأمین نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مدیریت شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: در این زمینه شورای اسلامی شهر مکاتباتی با دانشگاه‌ها داشته تا علاوه بر دریافت حمایت‌های علمی و پژوهشی در زمینه مدیریت شهری، حمایت‌های لازم را از پروژه‌های پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در این حوزه داشته باشد. 

وی با بیان این که در یک سال گذشته 60 جلسه رسمی و علنی تشکیل داده است، اضافه کرد: در این مدت 269 لایحه به تصویب رسیده که بیشترین لایحه در حوزه برنامه و بودجه و کمترین آن مربوط به کمیسیون فرهنگی‌ورزشی بوده است.  جلالی مهم‌ترین دغدغه شورا را در حوزه پروژه‌های متوقف همچون پروژه شهید کاظمی، فاز 4 عماریاسر و منوریل دانست و ادامه داد: در بحث مترو اگرچه از بعد تأمین منابع نگرانی داریم، در زمینه اجرا نگران نیستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید