• جمعه 2 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 17 صفر 1446
  • 2024 Aug 23
چهار شنبه 31 مرداد 1403
کد مطلب : 233425
+
-

چرا رسیدگی به پرونده چای دبش طولانی شد؟


اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست‌خبری روز سه‌شنبه خود به تشریح آخرین اقدام‌های این قوه و همچنین وضعیت برخی از مهم‌ترین پرونده‌های روی‌میز دستگاه قضایی پرداخت که مهم‌ترین محورهای آن را در ادامه می‌خوانید.
 دستگاه قضایی مرحله جدیدی از مبارزه هدفمند و غیرشعاری با جرائم اقتصادی و کلان را آغاز کرده‌است.
 درباره پرونده ترور شهید هنیه، از همه ظرفیت‌های قانونی در عرصه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم و پیگیری‌های داخلی و خارجی ویژه‌ای دراین زمینه درحال انجام است.
 بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌یک از مسئولان مشمول اصل142 قانون‌اساسی افزایش دارایی «من غیرحق» نداشته‌اند.
  سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان راه‌اندازی شده و به‌صورت خوداظهاری همه اموالی که مسئولان مربوطه و سایر افراد مشمول این قانون دارند، در سامانه ثبت می‌شود.
  درباره پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه، درحال‌حاضر با تقاضای متهمان، قرار ارجاعی کارشناسی درباره بخشی از پرونده صادر شده که به محض وصول نظریه کارشناسی، اقدام‌های بعدی انجام می‌شود و امیدواریم رأی بدوی به‌زودی صادر شود.
 دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده چای دبش، عدم‌همکاری متهم ردیف اول در مرحله تحقیق است. درباره مدیران و کارمندان متخلفی که در دستگاه‌های مختلف بودند، پرونده درحال تکمیل تحقیقات است و پس از جمع‌آوری مستندات، اقدام قضایی لازم در ارتباط با این اشخاص انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید