• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220495
+
-

به راهیان نور به‌عنوان یک گنج نگاه کنید

به راهیان نور به‌عنوان یک گنج نگاه کنید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تاریخ ۱۶اسفند۱۳۹۵، در دیداربا‌‌دست‌اندرکاران راهیان نور، بیاناتی را ایراد فرمودند. در بخشی از بیانات رهبری پیرامون راهیان نور آمده است: «اگر شما بخواهید از ثروت استفاده کنید، باید فناوری‌اش را بلد باشید؛ من می‌گویم این راهیان نور یک فناوری است؛ این یک فناوری است برای استفاده از این ثروت عظیم ... این را باید خیلی قدر دانست؛ این راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمی است؛ سعی کنید این کار را درست انجام بدهید.
بحمدالله تا حالا خوب انجام گرفته، اما این کافی نیست؛ همانطور که عرض کردم، ادامه‌ راه و استمرار حرکت به‌تنهایی کافی نیست. استمرار حرکت بایستی با نوبه‌نوشدن پیشرفت‌های این حرکت باشد؛ بایستی هربار و هرسال از سال قبل فواید بیشتری عاید بشود. ما امروز در مقابل دشمنانی قرار داریم که از پیشرفته‌ترین تجهیزاتشان و از پول‌های زیادشان دارند علیه ما استفاده می‌کنند؛ ما ممکن است آن‌قدر پول نداشته باشیم، یا آن تعداد سلاح نداشته باشیم - خب بله آنها سلاح اتمی دارند، ما نداریم - لکن ما چیزی داریم که آنها ندارند؛ آن، فرهنگ ما است؛ آن، ایمان ما است؛ آن، نیروی انسانی کارآمد و زبده ما است؛ ما اینها را داریم؛ از اینها بایستی استفاده کرد. چه‌کسی استفاده کند؟ همه ارکان کشور باید استفاده کنند.
وقتی می‌گوییم راهیان نور یک فناوری جدید برای استفاده از معدن تمام‌نشدنی سال‌های دفاع‌مقدس است، معنایش این است که همه کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند؛ در کتاب‌های ما بیاید، در هنر ما بیاید، در دبیرستان ما و دبستان ما بیاید، در دانشگاه‌های ما راه پیدا کند. مسئولین دانشگاه‌ها و مسئولین بخش‌های دولتی اینجا تشریف دارند؛ خودشان را به این کار موظف بدانند. صِرف اینکه ما حالا یک گوشه‌ای هم [یک مرکزی] قرار بدهیم که هرکس خواست برود - [مثلاً] دانشجویی - بیاید آنجا اسم بنویسد و راه بیفتد، کار [فقط] این نیست؛ کار بیشتری لازم است. به‌عنوان یک گنج نگاه کنید، به‌عنوان یک معدن عظیم پرسود و پرمنفعت به این حادثه نگاه کنید؛ ببینید در قبالش چه‌کار باید کرد. باید کار کرد، باید فکر کرد، باید برنامه‌ریزی کرد، باید نقشه ریخت.
آن‌ کسانی که به این سفرهای راهیان نور می‌آیند و برمی‌گردند، حتماً باید چیزی به آنها اضافه شده باشد؛ باید بین آنها و بین حادثه مهم دفاع‌مقدس یک پیوند و ارتباط ناگسستنی به‌وجود بیاید؛ معرفت تازه‌ای پیدا کنند. اطلاع تازه‌ای پیدا کنند. در این زمینه‌ها ما البته در طول این سال‌ها به‌نظر من کم‌کار بوده‌ایم؛ ما کم کار کرده‌ایم. حالا کتاب زیاد نوشته شده، چند فیلم ساخته شده؛ اینها خوب است؛ کارهایی که انجام گرفته خوب و باارزش است؛ لکن به‌نظر من در مقابل آنچه باید انجام بگیرد کم است. ...»

این خبر را به اشتراک بگذارید