• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 8 بهمن 1402
کد مطلب : 216991
+
-

آماده‌باش شهر در هفته پربارش تهران

هفته پربارش تهران از دیروز آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها این وضعیت طی روزهای پیش‌رو ادامه خواهد یافت

خبر
آماده‌باش شهر در هفته پربارش تهران

سید محمد فخار؛ روزنامه‌نگار

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی برای احتمال بارش در روزهای پایانی هفته، آمادگی لازم از سوی نیروهای اجرایی وجود دارد و همچنین سایت‌ها و ماشین‌آلات برف‌روبی تجهیز و آماده شده‌اند. مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره از آمادگی همه نیروهای شهرداری در مناطق ٢٢گانه تهران در پی بارش باران و برف خبر داد. علیرضا جعفری در گفت‌وگو با همشهری با بیان این مطلب گفت: در سطح شهر، بارش باران داریم که از سحرگاه دیروز، نیروهای ما در حال رصد معابر هستند و تا این لحظه آب‌گرفتگی نداشتیم. او افزود: در ارتفاعات تهران برف داریم که کیسه‌های شن و ماسه برای آن تعبیه شده است. مدیرکل خدمات شهری با بیان اینکه مأموران شهرداری در تمامی ٢٢منطقه در حال فعالیت هستند، گفت: شهروندان اگر با آب‌گرفتگی در معابر روبه‌رو شدند با سامانه١٣٧ در میان بگذارند تا برای رفع آن اقدام کنیم.

تداوم گشت کنترل در مناطق ۲۲گانه
خبر دیگری که این روزها برای مواجهه با بارش‌های احتمالی مهم است، ادامه گشت کنترل در مناطق ۲۲گانه است تا مدیریت شهری برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی آماده باشد. از سوی دیگر نیروهای خدمات شهری در آماده‌باش کامل برای بارش‌های پایان هفته خواهند بود. به‌گفته مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، در پی هشدار سازمان هواشناسی برای بارش نزولات آسمانی به نیروهای خدمات شهری مناطق ۲۲گانه آماده‌باش اعلام شد. وی با اشاره به آغاز بارش باران در سطح شهر و بارش برف در ارتفاعات از بامداد شنبه یادآور شد: روز شنبه شاهد بارش باران در تهران بودیم. نیروهای خدمات شهری در سطح مناطق حضور داشتند؛ به‌طوری که تیم‌های متعددی به بررسی معابر می‌پردازند تا در صورت بروز هرگونه مشکل نسبت به برطرف‌ شدن آن اقدام شود. وی با بیان اینکه عوامل خدمات شهری مناطق ۲۲گانه گشت کنترل را انجام دادند و این گشت‌ همچنان ادامه دارد، گفت: مقداری آب‌ماندگی گزارش شده بود که برطرف شد و در مجموع مشکل خاصی در سطح شهر تا این لحظه گزارش نشده است. با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش توسط سازمان هواشناسی، آماده‌باش عوامل خدمات شهری مناطق ۲۲گانه ادامه خواهد داشت. جعفری با اعلام اینکه نیروهای خدمات شهری مناطق ۲۲گانه به‌منظور برف‌روبی در نقاط برف‌خیز نیز در حال آماده‌باش هستند، گفت: کیسه‌های شن و نمک نیز در جایگاه‌های مستقر در سطح معابر قرار داده شده است.

سامانه 137بیدار است
همزمان با آغاز بارش‌ها در پایتخت معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل نیروهای مدیریت شهری برای جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان خبر داد. نیروهای خدمات شهری در نقاط حساس و از پیش تعیین‌شده نواحی مستقر شدند تا اگر احیانا با شدت‌گرفتن بارش‌ها مشکل پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ داد، بلافاصله نسبت به رفع مشکل موجود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند. برای نظارت و پایش معابر در روزهای آتی علاوه بر گشتزنی نیروهای خدمات شهری، شهرداران و معاونان خدمات شهری مناطق، ارتباط تنگاتنگی با سامانه‌137دارند و اگر موردی گزارش شود، بلافاصله نیروها برای رفع مشکل اعزام شوند. کارشناسان سامانه ۱۳۷پلاس، پیام‌های شهروندان را به دقت رصد کرده و فورا به مناطق مربوطه ارجاع می‌دهند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید