• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 5 تیر 1397
کد مطلب : 21013
+
-

کافه مجلس

  سرانجام استعفای نماینده تهران

محمدعلی وکیلی، سخنگوی هیأت رئیسه درباره زمان بررسی استعفای محمدجواد فتحی، نماینده تهران می‌گوید: این استعفا امروز در جلسه هیأت‌رئیسه طرح و بررسی خواهد شد. چنانچه هیأت رئیسه با این استعفا موافقت و آن را تصویب کند، این استعفا اعلام وصول می‌شود. محمدجواد فتحی، نماینده تهران و عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، نهم خرداد‌ماه استعفای خود از نمایندگی را تحویل هیأت رئیسه مجلس داد. او پیش از این در تشریح دلیل استعفایش به اعتمادآنلاین گفته بود: مشکلات ساختاری نسبت به نظام قانونگذاری را بارها گفته و متذکر شده‌ام اما هیچ اقدام اصلاحی صورت نگرفته است. وقتی من نقش و تأثیر مثبتی به نفع جامعه نمی‌توانم داشته باشم به‌نظر می‌رسد تنها راه این است که خودم را کنار بکشم.

  کمیته ویژه بررسی «گرانی» تشکیل شود

جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار این شدند که وی به‌عنوان رئیس مجلس ضمن پیگیری برگزاری نشست قوای سه‌گانه، کمیته ویژه بررسی مشکلات اقتصادی 3قوا را تشکیل دهد. حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده همدان با اعلام این خبر به فارس، گفته: امروز زمان آن است که قوای سه‌گانه مانند بسیاری از دوران‌ها با وحدت بر سر یک میز نشسته و برای رفع مشکلات مردم بکوشند. دیگر امروز عدم‌فعالیت مقام و مسئولی قابل توجیه نیست.

  انتظار برای دیدار با دراویش

فاطمه سعیدی، درباره دیدار نمایندگان مجلس با زنان دراویش زندانی به ایلنا خبر داده که ما نامه این موضوع را نوشته و ارسال کرده‌ایم که بازدید صورت بگیرد اما هنوز جوابی نداده‌اند. پیگیر هستیم و فکر می‌کنم نتیجه بدهد. او می‌گوید: همانطور که ما درخواست بازدید از زندان اوین را داشتیم که حتی خانم‌ها هم بند مردان را دیدند مطمئنا به خانم‌ها برای این بازدید اجازه خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید