• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 مرداد 1402
کد مطلب : 198971
+
-

چرا مدیر بیمارستان شهدای هفتم تیر برکنار شد؟

همین یکی دو روز پیش بود که خبر رسید مدیر یکی از بیمارستان‌های تهران عزل شده است. این خبر در کنار بازدید سرزده وزیر بهداشت از برخی بیمارستان‌های جنوب تهران، حسابی سؤال‌‌برانگیز شد که مدیر کدام بیمارستان و چرا عزل شده است؛ چرا که مدت‌ها بود از این دست برخوردهای قاطع سراغ نداشتیم.
ماجرا به بازدید سرزده دکتر عین‌اللهی از بیمارستان هفتم‌تیر در جنوب تهران برمی‌گردد. متأسفانه او در این بازدید، متوجه شد که در تکمیل پروژه توسعه‌ای این بیمارستان که 6ماه پیش دستورش توسط رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت صادر شده بود، کوتاهی شده  و این پروژه به پایان نرسیده است. به‌گفته جناب وزیر، «در بازدید از بیمارستان‌های استان تهران، از طرح توسعه‌ای بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز بازدید و مشاهده کردم که این پروژه بعد از گذشت 6‌ماه از بازدید و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تکمیل سریع‌تر آن، پیشرفت فیزیکی نداشته و لذا مدیر این بیمارستان را برکنار کرده و درصدد هستیم مدیری توانمندتر و جهادی را جایگزین کنیم.»
نکته جالب اینکه وزیر بهداشت از بیمارستان فیروزآبادی شهرری هم بازدید سرزده داشته است. این بیمارستان در ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم، وضعیت جالبی نداشته است. اما در این فاصله، هم وضعیت فیزیکی و ظاهری بیمارستان به حد قابل‌قبولی رسیده است و هم اینکه تمامی تخصص‌ها و رشته‌ها در این مرکز آماده خدمات به بیماران جنوب شهر تهران هستند. این دو بیمارستان، بیماران زیادی را همه‌روزه پذیرا هستند و بی‌توجهی به وضعیت آنها، می‌تواند مشکلات زیادی را برای بیماران جنوب و حاشیه شهر ایجاد کند. گفتنی است که بازدید سید ابراهیم  رئیسی از این بیمارستان در 13بهمن‌ماه1401 اتفاق افتاده که طی آن، در جریان کمبودها و نیازهای آن قرار گرفت. در نتیجه تأمین این نیازها در دستور کار قرار گرفت. اما حالا با وجود رصد این مصوبات، مشخص شده است که متأسفانه این پروژه تکمیل نشده و دستور رئیس‌جمهور بر زمین مانده است. وزیر بهداشت همچنین در این بازدیدهای سرزده خود، از روند ساخت بیمارستان 170تختخوابی الهام در کهریزک هم بازدید کرده که گفته می‌شود 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. رئیس عزل شده بیمارستان شهدای هفتم‌تیر، پاییز سال گذشته مسئولیت این بیمارستان را عهده‌دار شده بود.
بیمارستان شهدای هفتم تیر، در سال 1341 و با هزینه ساخت 170 میلیون ریال از محل اعتبارات برنامه‌های عمرانی شروع به ساخت کرد و در سال 1345 به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان در زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع ساخته شد. جالب این‌که این بیمارستان در زمان خودش از مدرن‌ترین بیمارستان‌های کشور بود. این بیمارستان در حال حاضر 240 تخت مصوب دارد؛ که شامل یک ساختمان مرکزی و چندین ساختمان اقماری و یک کلینیک ویژه (درمانگاه آفرینش) با مساحتی در حدود ۵ هزار مترمربع می باشد. هدف از تأسیس این بیمارستان رسیدگی به خدمات موارد تروما و سوانح بوده و بعدها تبدیل به قطب جراحی و سرطان در جنوب تهران شد.
 با توجه به این‌که این مجموعه در مجاورت اتوبان‌هایی چون جاده قدیم کهریزک، اتوبان بهشت زهرا، آزادگان و امام علی(ع) قرار دارد، دسترسی خوبی هم نسبت به آن وجود دارد. همین موقعیت جغرافیایی باعث شده تا این مجموعه، تمامی بیماران جنوب شرقی و غربی تهران و نیز شهرستان‌های اسلامشهر، ورامین و پاکدشت را پذیرش کند. طبق توضیحات سایت این بیمارستان، «در حال حاضر، پروژه‌های عمرانی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی جایگزین و توسعه اتاق عمل اورژانس در دست احداث است.» تغییر رئیس این مجموعه بزرگ درمانی، نشان از جدیت وزارت بهداشت برای خدمات‌رسانی بموقع در این حوزه دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید