• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19817
+
-

احمق دوست داشتنی!

در هیاهوی شادی پس از برد ایران مقابل مراکش بسیاری از هواداران و بازیکنان، به فکر حال و روز بازیکنی بودند که این شادی را به ما تقدیم کرد. بوهادوز بازیکن 31ساله مراکشی که در دقیقه77 وارد بازی شد، حدود 20دقیقه بعد، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا در بازی اول برنده شویم. بوهادوز اشتباهی کرد که خیلی از بازیکنان بزرگ ممکن است انجام دهند اما خب این خطا زمانی اتفاق افتاد که دیگر قابل جبران نبود. پس از باخت مراکش این‌بار بسیاری از کاربران ایرانی اینستاگرام به جای حمله، در صفحه اختصاصی این بازیکن به دلجویی از او پرداختند. اما تنها تیفوسی‌های اینستاگرامی نبودند که اقدامی اخلاق مدارانه را به نمایش گذاشتند بلکه تعدادی از ملی‌پوشان ایران نیز به دلجویی از این بازیکن پرداختند. 
علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد در اینستاگرام خود از این بازیکن دلداری کردند. اقدام قوچان‌نژاد بازتاب گسترده‌ای داشت تا جایی که حتی یک رسانه آمریکایی به تمجید از آن پرداخت. این پیام مورد توجه رسانه آمریکایی بلیچر ریپورت قرار گرفته و در تمجید از اقدام بازیکن تیم‌ملی، از واژه«احترام» یاد کرده است.
اما شرایط در مراکش بسیار متفاوت است. بازیکن مراکشی اوضاع روحی خوبی ندارد و به همین خاطر است که روز گذشته صفحه کاربری خود در اینستاگرام را مسدود کرد. شاید هستند تیفوسی‌هایی در مراکش که به اینستاگرام این بازیکن حمله کرده‌اند و باعث شدند تا او این تصمیم را بگیرد. 
بوهادوز که 80میلیون را جمعه شب شادمان کرد، به‌خاطر اشتباهی که در بازی مقابل ایران انجام داد، از مردم کشور خود عذرخواهی کرد. بوهادوز در گفت‌و‌گویی که پس از بازی انجام داد گفت: «من یک احمق هستم و از مردم مراکش عذرخواهی می‌کنم!» 
زننده گل به خودی مراکش ضمن عذرخواهی از هم‌تیمی‌ها و مردم کشورش گفت: «بازی فینال را به ایران واگذار کردیم. برای من امشب بسیار سخت بود. همه چیز خیلی خوب شروع شد و در 15دقیقه نخست بازی عالی بودیم. اتفاقی که در دقیقه پایانی بازی افتاد برای من و تیم‌ملی فوتبال مراکش بسیار سخت بود. بازی با ایران برای ما بسیار مهم بود. همواره بازی نخست هر جامی همانند فینال است که ما آن را واگذار کردیم. من فقط می‌توانم از زدن گل‌به خودی از اعضای تیم‌ملی و 35‌میلیون مردم مراکش عذرخواهی کنم. من یک احمق هستم اما می‌توانم با این شرایطی که پیش‌آمده خودم را وفق دهم، زیرا سال‌هاست فوتبال بازی می‌کنم. بازیکنان تیم‌ملی مراکش از من حمایت کردند. الان وقت منسجم‌شدن و مبارزه است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید