• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193974
+
-

چه خبر از شهر؟

خبرهای شهری همواره حکایت از پویایی و جنب و جوش پیوسته در این سکونت‌گاه متراکم و شلوغ دارد. اگر در طول هفته فرصت نکردید همه خبرهای مهم شهر تهران را دنبال کنید، مطالعه خبرهای این ستون را از دست ندهید.

واگذاری مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

روز شنبه این هفته خبر مهم شهری برای شهروندان تهرانی، آماده‌سازی طرح واگذاری و بهره‌برداری مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران بود. نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از اتمام فرایند بررسی طرح واگذاری، بهره‌برداری و مدیریت مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران خبر داده و گفته توجه به مناطق به‌عنوان متولی امور شهری و بازوهای اجرایی از ضروریات است و حوزه‌های ستادی باید به این موضوع اهتمام ورزیده و اجرا را به مناطق بسپارند.

جابه‌جایی هزاران نفر در سالروز ارتحال امام ره با مترو

در سالروز ارتحال حضرت امام‌خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، ۲۳۰هزار و ۶۹۶ نفر رایگان با متروی تهران و حومه جابه‌جا شدند. از نخستین ساعات  کاری مترو در روز یکشنبه ۱۴ خرداد‌ماه ۱۴۰۲ تا پایان مراسم، در تمامی ایستگاه‌های خطوط یک، 2، 3، 4، 5، 6 و 7، ۲۳۰هزار و ۶۹۶ مسافر رایگان با مترو تردد کردند.سرویس‌دهی شبانه حرم تا حرم هم از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار از ساعت ۲۲ تا ۵ صبح اجرا شد.

تغییر زمان فعالیت مترو و اتوبوس در پایتخت

همزمان با تغییر ساعات کار اداره‌ها از 15خردادماه، زمان فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت نیز تغییر کرد. به‌گفته سیما بدرقه، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سرویس‌دهی در خطوط متروی تهران و حومه از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور‌ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 4:30بامداد آغاز خواهد شد و ساعت پایان فعالیت مترو نیز تا ساعت 22خواهد بود. فعالیت خطوط مترو در روزهای پنجشنبه نیز از ساعت 5:30صبح و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی از ساعت ۶ صبح آغاز خواهد شد. خطوط اتوبوسرانی هم از ساعت 5:30صبح کار خود را آغاز خواهند کرد.

خروج باغات تهران از فریز

به تأکید سیدمحمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تصویب و ابلاغ لایحه جدید باغات، در شهر تهران باغات از حالت فریز خارج می‌شوند. او گفته است که اگر این لایحه‌ای که در حال آماده‌سازی‌ است، به شورا ارائه، ایرادات برطرف و در نهایت در صحن شورا مصوب شود، مالکان ۷۰ تا ۸۰ درصد پلاک‌هایی که رأی باغ دارند، می‌توانند برای دریافت پروانه اقدام کنند.براساس لایحه پیشنهادی می‌توانند برای باغات تا ۷۵۰ متر، سطح اشغال ۴۰ درصد پیش‌بینی شده است.

آغاز عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران از تیر

حسن هرمزی، مدیرعامل مترو در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در شرکت مترو، گفته: از محل مبلغ ۷۷ میلیون یورویی وزارت کشور برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن، ۵۸ میلیون یورو تأمین شده و در حساب بانک شهر است و امیدواریم بتوانیم پیش پرداخت را تا پایان این‌ماه داشته باشیم. حواله نقدی نیز به تاریخ ۲۰ خردادماه داریم.خط ۱۱ مترو در تفاهمنامه با مپنا به‌صورت مشارکتی اجرا می‌شود و50 رام قطار 8 واگنه با واگن‌سازی‌ پارس دنبال خواهد کرد.

کاهش ترافیک در معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت

با رصدی که پلیس راهور تهران بزرگ از معابر شهر از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک داشته،‌ ترافیک در معابر اصلی و بزرگراهی کمتر شده است. براساس تأکید سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبح روز چهارشنبه خلوتی معابر شهر تهران را نباید پای تغییر ساعات گذاشت زیرا فعلاً تعطیلات را پشت سر گذاشته‌ایم و در اصل میزان و جریان ترافیک پایتخت از هفته بعد معلوم می‌شود.

ورود اتوبوس‌های دست دوم وارداتی

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفته: مجوز وارد کردن هزار دستگاه اتوبوس را داریم و تا پایان سال تلاش می‌کنیم تعدادی را به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت وارد کنیم؛ چراکه می‌خواهیم اتوبوس‌هایی را وارد کنیم که دوباره به چرخه تعمیرات برنگردند. در حال بررسی هستیم و به نتیجه مدنظرمان با توجه به سختگیری‌های سازمان ملی استاندارد به لحاظ استاندارد و ویژگی‌های فنی نرسیده‌ایم. باید بحث استاندارد اتوبوس‌ها رعایت شود و طبق مجوز هیأت دولت کارکرد این اتوبوس‌ها کمتر از ۵ سال باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید