• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193392
+
-

فصل سرد سردار

آزمون با پیراهن لورکوزن، کم‌گل‌ترین سال فوتبالی خود را پشت سر گذاشت

فصل سرد سردار

بهروز رسایلی

بد، خیلی بد، کمی بهتر و باز هم بد؛ این خلاصه همه آن چیزی است که طی یک فصل‌ونیم حضور سردار آزمون در بایرلورکوزن اتفاق افتاد. مهاجم توانمند تیم ملی ایران کمی پیش از جنگ روسیه و اوکراین بالاخره دل از سرزمین تزارها کند و راهی یکی از 5لیگ معتبر اروپا شد؛ همان چیزی که همیشه هوادارانش می‌خواستند. سردار از بین پیشنهادهای ریز و درشتی که داشت، لورکوزن را برگزید و پیراهن سرخ یکی از مشهورترین تیم‌های آلمان را به تن کرد. با این حال، آنچه در عمل اتفاق افتاد، تناسبی با توقعات هواداران نداشت. این روزها شایعات زیادی در مورد جدایی آزمون از لورکوزن به گوش می‌رسد و احتمالا فصل آینده او را در تیمی دیگر خواهیم دید.

    سردار در لورکوزن چه کرد؟
سردار آزمون امسال 1239دقیقه برای لورکوزن به میدان رفت. او 918دقیقه در مسابقات لیگ حضور داشت که نتیجه فعالیتش 4گل و یک پاس گل بود. سهم سردار از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا فقط 5دقیقه بازی بود اما در لیگ اروپا 271دقیقه به او بازی رسید که این بازیکن گلی نزد و تنها یک پاس گل داد. در جام‌حذفی هم آزمون 45دقیقه به بازی گرفته شد که 2پاس گل داد، بنابراین کارنامه فوتبالی این فصل سردار با زدن 4گل و ارسال 4پاس گل بسته شد؛ چیزی که طبیعتا برای منتقدان نمی‌تواند چندان راضی‌کننده باشد.

    فقیرترین فصل آزمون
از نظر گلزنی، این فصل بدترین سال سردار آزمون بود. او در همه مسابقات فصلی که به پایان رسید موفق به ثبت 4گل شد. البته آزمون فصل گذشته هم در دور برگشت و از زمانی که به لورکوزن پیوست، تنها یک گل به ثمر رساند اما نیم‌فصل اول آن سال توانسته بود 9گل برای زنیت بزند؛ 7تا در لیگ روسیه و 2تا در لیگ قهرمانان اروپا. 2فصل قبل از آن هم 19 و 17گل با پیراهن زنیت برای ستاره ایرانی به ثبت رسیده بود. باز سال قبل از آن (فصل
19‌-‌2018) که سردار بین دو نیم‌فصل از روبین‌کازان به زنیت منتقل شد، در مجموع 23گل زده در کارنامه‌اش به ثبت رسید. 2فصل قبل از آن هم شاهد به ثمر رسیدن 28 و 15گل توسط آزمون بودیم. شگفت‌انگیزترین فصل فوتبالی سردار به سال‌18‌–‌2017 برمی‌گردد که این بازیکن 26گل در لیگ روسیه و 2گل در جام‌حذفی برای روبین‌کازان به ثمر رساند. با چنین پیشینه‌ای است که آمار 4گل و 4پاس گل سردار اصلا قابل هضم به‌نظر نمی‌رسد.

    مقصد بعدی کجاست؟
باز مثل همه سال‌های گذشته شاهد انتشار شایعات فراوانی در مورد مقصد بعدی سردار آزمون هستیم. به‌طور مشخص اسم مارسی زیاد به گوش می‌رسد. با این حال، امیدواریم او هر کجا که می‌رود، عملکرد بهتری نسبت به دوران حضورش در لورکوزن داشته باشد که البته کار سختی هم نیست! سردار در مرز 29سالگی است و فرصت زیادی برای آزمون و خطا در اروپا ندارد. با توجه به سن و سال این بازیکن، مقصد بعدی او باید بهترین تیمش در اروپا باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید