• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192401
+
-

آدامز‌ها در نیویورک

وقتی «آدامز‌ها» با هم دست دادند معلوم شد که رقم‌های بودجه شهر بالاخره نهایی شده و شورای شهر و شهرداری به توافق رسیده‌اند. منظور از آدامز‌ها، آقای اریک آدامز، شهردار و خانم آدریان آدامز، سخنگو و رئیس شورای شهر است که البته به جز اینکه هر دو سیاه‌پوست و 63ساله هستند، نسبت دیگری با هم ندارند.
بودجه این شهر پر جمعیت به صورت یک روند طولانی سالانه  شامل پیش‌نویس، تصویب و پس از آن تغییرات متعدد تعیین می‌شود.
بودجه کلی حدود 101میلیارد دلار است که 8میلیارد دلار آن به‌صورت ذخیره نگهداری می‌شود. شهر نیویورک پایگاه درآمدی بسیار گسترده‌ای دارد که شامل مالیات‌های شهری، هزینه‌های کاربر، کمک‌های مالی فدرال و ایالتی و سایر منابع مانند مجوزها و جریمه‌ها می‌شود؛ موضوعی که دائما از طرف منتقدان گوشزد می‌شود هدر ندادن پولی است که از مالیات‌ اهالی نیویورک به‌دست آمده است. البته شهرداری از کمک‌های دولت مرکزی هم استفاده می‌کند که امسال کمک مالی فدرال و ایالتی 29.8میلیارد از 101میلیارد دلار بودجه هزینه شهر را تشکیل می‌دهد.
سازمان اصلی مالی شهر نیویورک، دفتر مدیریت و بـــودجه Office of Management and Budget  است که کار نظارت بر 90سازمان شهری را انجام می‌دهد و کارایی آنها و مقرون به صرفه بودن خدمات آنها را بررسی می‌کند. برنامه‌های مشارکت مالی مانند انتشار اوراق قرضه و پروژه‌های سرمایه‌ای هم زیرنظر این دفتر انجام می‌شود.
درآمد و هزینه‌های سالانه شهر نیویورک از سال1981 به‌صورت متعادل طراحی می‌شود. سال مالی نیز منطبق با سال تقویمی نیست و از اول جولای (10تیر) هر سال محاسبه می‌شود. جزئیات برنامه مالی شهرداری به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. شهرداری نیویورک هر سال 4برنامه هزینه را به‌ترتیب منتشر می‌کند که از اول سال میلادی شروع می‌شود. لایحه اولیه بودجه در ژانویه (دی‌ماه) از طرف شهرداری ارائه می‌شود که شامل بودجه همان سال، سال بعد و سال بعد از آن است. برنامه‌ریزی 3ساله در این لایحه منظور شده است.
بودجه اجرایی در آوریل (فروردین) تعیین می‌شود و متن بودجه مصوب توسط شورای شهر در ‌ماه ژوئن (خرداد) حدود یک‌ماه قبل از اجرای آن باید تأیید شده باشد. اصلاحیه مورد نیاز هم باید تا پایان سال و قبل از طرح اولیه بودجه منتشر شود.
 هدف از منظم نگه‌داشتن این چرخه، اطمینان دادن به شهروندان نیویورک و منتقدان است که هزینه‌ها و درآمد‌ها متعادل باقی می‌ماند و برنامه‌ریزی به‌صورت شفاف انجام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید