• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192311
+
-

سوزانندگان نفت!

نفت آبادان به هر قیمتی که بود در لیگ برتر ماندگار شد. آنها این بقای نفسگیر لحظه‌آخری را مدیون تلاش بازیکنان، درایت کادر فنی و البته حمایت همیشگی هوادارانشان هستند ولی به جرأت می‌شود گفت مدیران باشگاه هیچ سهمی در این بقا نداشته‌اند. آنها در این فصل نه‌تنها باری از روی دوش نفت برنداشتند بلکه این تیم را در مشکلات بزرگی فرو بردند، حالا هم که ظاهرا ماموریتشان در سقوط نفت به سرانجام نرسیده، تصمیم به استعفای دسته‌جمعی گرفته‌اند. آیا بدون این مدیران، نفت با کوچک‌ترین مشکلی روبه‌رو خواهد شد؟ آیا آنها اساسا در حد و اندازه‌های کار کردن در یک باشگاه لیگ برتری هستند؟ آیا این شکل از مدیریت بالاخره نباید از یک جایی به بعد در فوتبال ایران تغییر کند؟

  شما این‌کاره نیستید
رئیس فدراسیون فوتبال اخیرا فاش کرده که مدیران 2‌باشگاه نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان، اصلا اقدامی برای دریافت مجوز حرفه‌ای برای فصل جدید انجام نداده‌اند. مجوز حرفه‌ای که سهل است، این باشگاه‌ها حتی فرم‌های لازم برای دریافت مجوز ملی را هم پر نکرده‌اند. ظاهرا مدیران نفت آبادان باور داشتند که تیمشان راهی دسته پایین‌تر می‌شود و نیازی به فراهم آوردن شرایط رقابت در فصل آینده لیگ برتر ندارد. یعنی درست در همان روزهایی که بازیکنان و مربیان تیم با همه وجود برای بقا می‌جنگیدند، مدیرانی در نفت بودند که دست روی دست گذاشته بودند تا سقوط تیم را تماشا کنند. کاش این مدیران حداقل ژست استعفای داوطلبانه را نگیرند. شما باید از نفت بروید، چرا که باشگاه را به بیراهه کشانده‌اید. شما باید از نفت بروید چون با مجموعه تصمیم‌های غلط و پرایراد، باشگاه را به پرتگاه نزدیک کرده‌اید.

  فوتبال ماقبل حرفه‌ای
فوتبال باشگاهی ایران به لحاظ حرفه‌ای، فاصله زیادی با بهترین لیگ‌های آسیایی دارد و این حقیقت را دیگر نمی‌شود کتمان کرد. مدیرانی که در باشگاه‌های فوتبال ایران مشغول به‌کار هستند، حتی اصول اولیه فوتبال حرفه‌ای را هم نمی‌دانند. فدراسیون فوتبال نیز معمولا با چنین مدیرانی مدارا می‌کند و اجازه می‌دهد آنها به کارشان ادامه بدهند. شاید اگر فدراسیون جسارت بیشتری در برخورد با رفتارهای آماتوری داشت و باشگاه‌های بدون مجوز، بدون ورزشگاه و بدون مدیر حرفه‌ای را برای یک‌بار از لیگ کنار می‌گذاشت، حساب کار دست بقیه تیم‌ها هم می‌آمد. تا زمانی که این سختگیری صورت نگیرد، فوتبال ایران نیز نشانی از پیشرفت در خودش نخواهد دید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید