• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192069
+
-

نکته بازی/ فقط پارسال شرایط مساوی بود؟

حجم جملات عجیب و غریب در فوتبال ایران به جایی رسیده که نقد یک به یک آنها واقعا غیرممکن و طاقت‌فرساست. تا می‌آیی از یک جمله به اندازه کافی تعجب کنی، یک اظهارنظر بسیار شگفت‌انگیزتر از راه می‌رسد. با این همه یکی از جالب‌ترین جملاتی که اخیرا شنیدیم، مربوط به چیزی بود که ارسلان مطهری به زبان آورد. مهاجم استقلال پس از بازی با مس رفسنجان گفت: «یک تیم زیبا بهتر از یک قهرمان زشت است. متأسفانه ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم در شرایط برابر رقابت کنیم. فقط پارسال در شرایط مساوی رقابت کردیم که دیدید نتیجه‌اش چه شد.» خب الان امسال با پارسال چه فرقی کرده؟ پارسال با سال‌های قبلش چه تفاوتی داشت؟ گویا معنای ساده اظهارنظر ارسلان این است که فقط هر وقت تیم ما قهرمان شود، شرایط مساوی بوده است!

خب همه را به آنها می‌فروختید!
با همه حرف و حدیث‌هایی که در مورد بازی نساجی و پرسپولیس وجود داشت، در نهایت قرار شد این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار شود. باشگاه نساجی که گفته بود کلا 6هزار بلیت می‌فروشد و 600سهمیه به پرسپولیسی‌ها می‌دهد، قیمت بلیت تماشاگران مهمان را 250هزار تومان تعیین کرد. این در حالی است که هواداران میزبان با خرید بلیت 100هزار تومانی می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. این چندمین بار است که در فصل جاری شاهد تفاوت قیمت بلیت‌ها و گرانفروشی به هواداران مهمان هستیم. درست و غلطش هم یک بحث حرفه‌ای و اخلاقی دارد که فضای خاص خودش را می‌طلبد. فقط مسئولان نساجی که اینقدر دنبال پول بودند و تیم خودشان هم در لیگ مانده، می‌توانستند بقیه سکوها را هم با همان قیمت 250هزار تومان به پرسپولیسی‌ها بفروشند. بهتر نبود؟!

چرا باور نمی‌کنی AFC؟
روزی نیست که اخبار ضد‌و نقیض در مورد حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا منتشر نشود. گاهی گفته می‌شود هنوز استقلال هم اوت نشده و امیدواری‌هایی نسبت به حفظ این تیم وجود دارد، گاهی هم گفته می‌شود علاوه بر استقلال، حتی پرسپولیس هم از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شده است. نکته مهم این است که می‌گویند AFC روی مالکیت مشترک سرخابی‌ها حساس شده. این در حالی است که چندی پیش دولت در اقدامی نمایشی مالکیت قرمزها را به وزارت ورزش و آبی‌ها را به وزارت اقتصاد و دارایی سپرد. آیا واقعا انتظار دارید AFC باور کند با این مصوبه کاغذی، مالکیت 2تیم متفاوت شده؟ یک نفر در ایران این موضوع را باور کرد که AFC باور کند؟ چرا مشکل را ریشه‌ای حل نمی‌کنید و تیم‌ها را دست مردم نمی‌دهید؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید