• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191833
+
-

نکته بازی

آدم هوس جدایی می‌کند!
سرانجام همانطور که انتظار می‌رفت، باشگاه برنتفورد انگلستان خبر جدایی سامان قدوس از این تیم را اعلام کرد. جملات زیبای توماس فرانک، سرمربی برنتفورد را بخوانید: «کار کردن با سامان باعث خوشحالی بود. سامان هرگاه که در دسترس بود و در هر پستی که به میدان رفت، ناامیدمان نکرد. او یک بازیکن حرفه‌ای است. قدوس در این مقطع از فوتبالش باید به‌صورت منظم بازی کند اما ما نمی‌توانیم این دقایق مورد نیاز را که سزاوارش است، به او پیشنهاد کنیم. به همین‌خاطر با ناراحتی تمام تصمیم گرفتیم تا به همکاری خاتمه دهیم. برای سامان بهترین‌ها را آرزو دارم و از او بابت تلاش‌هایش ممنونم.» آنقدر با احترام حرف زده که آدم هوس جدایی می‌کند! قدوس طی 3فصل عضویت در این تیم، 86بار به میدان رفت و 5گل زد.

شما ببخشید آقای تاج!
نمی‌دانیم الان که شما این مطلب را می‌خوانید، آیا هزارمین وعده فدراسیون فوتبال برای معرفی سرمربی تیم ملی امید محقق شده است یا نه. مهدی تاج روز شنبه ‌گفته بود امروز یا فردا (شنبه یا یکشنبه) تکلیف این تیم نگون‌بخت مشخص خواهد شد که دست‌کم تا عصر دیروز این اتفاق رخ نداده بود. نکته جالب اما لحن تاج ‌هنگام بیان این مطلب بود؛ جایی که رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «سرمربی تیم ملی باید به سرعت معرفی شود.» نوع ادبیات تاج، مخاطب را یاد مدیرانی ‌انداخت که خودشان مسئولیت دارند، اما از موضع منتقد حرف می‌زنند و مدام می‌گویند فلان کار و بهمان کار باید صورت بگیرد. الان هم تاج طوری حرف می‌زند که انگار مثلا ما باید سرمربی امید را انتخاب می‌کردیم و از عهده کار بر‌نیامده‌ایم. عفو بفرمایید حاج مهدی!

به خدا خسته شدیم
هر چه لیگ به روزهای پایانی نزدیک‌تر شد، حجم اظهارنظرهای عجیب برخی پیشکسوتان هم فزونی یافت. اگرچه این یک گلایه تکراری به‌نظر می‌رسد اما واقعا دیگر شورش درآمده است. فرض بفرمایید جناب شاهین بیانی گفته: «اگر کمک‌داور ویدئویی داشتیم، استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شد و پرسپولیس حتی سوم هم نمی‌شد.» به‌نظرمان ایشان خیلی خویشتنداری کرده‌اند، درستش این بود که بگویند پرسپولیس به لیگ یک سقوط می‌کرد! خب پدر بیامرز این چه حرفی است؟ شما مثلا کارشناس فوتبالی و باید با سطحی‌ترین هواداران 2تیم یک مختصر تفاوتی داشته باشی. از آن طرف هم یکی مثل جمشید شاه‌محمدی را داریم که گفته: «اگر پرسپولیس قهرمان لیگ شد، فورا باید آتش‌نشانی خبر کنید.» یعنی این شکل کری‌خوانی برای گروه سنی الف هم قفل است! به خدا خسته کردید ما را.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید