• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191831
+
-

ماجراهای جوان فرانسوی

رئال با پیروزی مقابل ختافه به استقبال دیدار با سیتی رفت اما مصدومیت و تعویض کاماوینگا برای این تیم دردسرساز شد

ماجراهای جوان فرانسوی

رئال‌مادرید یک روز زودتر از من‌سیتی در لیگ داخلی بازی کرد و برای همین یک‌روز بیشتر از حریف چهارشنبه‌شب خود در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی استراحت خواهد کرد. البته این یک روز هم صرف سفر به انگلیس خواهد شد. برگزاری مسابقه یوروویژن در زمینه موسیقی در بندر لیورپول (محل بازی دیروز سیتی مقابل اورتون) و هشدارهای امنیتی باعث شد تا سیتی نتواند شنبه بازی کند.
    کارلو آنچلوتی تقریبا تیم دوم رئال‌مادرید را برای بازی با ختافه به زمین فرستاد، منهای کورتوا و کاماوینگا و موفق شد این بازی را با تک‌گل آسنسیو ببرد. کارلتو در مورد کاماوینگا اشتباه کرد که او را زودتر از زمین بیرون نکشید تا مصدوم نشود. این بازیکن 20ساله و پدیده رئال که همه جام‌های ممکن را با این تیم برده است، مقابل ختافه دچار پیچ‌خوردگی زانو شد. برخلاف اخباری که رسانه‌ها درخصوص مصدومیت بازیکن فرانسوی منتشر کردند و مدعی شدند آسیب‌دیدگی او جدی است، آنچلوتی بعد از بازی شرایط بازیکن کلیدی تیمش را این‌چنین شرح داد: «کاماوینگا فقط ۲۰سال ‌دارد و خیلی زود ریکاوری خواهد کرد. ما چهارشنبه تمام بازیکنان‌مان را در اختیار خواهیم داشت.» اما تردیدهایی درباره رسیدن او به بازی حساس چهارشنبه‌شب مقابل منچسترسیتی وجود دارد.
    این مصدومیت باعث یک جنجال داوری هم شد. در دقیقه83 قرار بود آسنسیو با اودریوسولا تعویض شود و حتی بازیکن مایورکایی از زمین خارج شد، اما در همان لحظه کاماوینگا پس از تکل خشن خوان ایگلسیاس دچار مصدومیت شد و از نیمکت خواست که او را تعویض کند. بدین‌ترتیب آسنسیو به زمین برگشت. طبق قانون بازیکنی که از زمین خارج شده و جای خود را به بازیکن ذخیره داده، نمی‌تواند برگردد. آسنسیو از زمین خارج شده بود اما با اجازه مارتینس مونوئرا به زمین برگشت. داور باید جلوی ورود آسنسیو را می‌گرفت و با توجه به اینکه رئال‌مادرید تعویض دیگری نداشت، باید بازی را 10‌نفره ادامه می‌داد. البته این اشتباه گردن رئال نبوده و داور مقصر چنین اشتباهی است.
    در این بازی بازیکنان تیم ختافه برای رئال‌مادرید که به‌تازگی قهرمان کوپا دل‌ری شده است، طبق سنت تونل افتخار زدند.
    تعداد گل‌های مارکو آسنسیو در لالیگا به عدد‌37 رسید و از این حیث با زین‌الدین زیدان برابر شد.
    آسنسیو به رکورد 12گل و 8پاس‌گل در یک فصل رسید که با بهترین رکورد دوران فوتبالش برای رئال برابری می‌کند. او بهترین بازیکن اسپانیایی بعد از جام جهانی است با 9‌گل و 5‌پاس‌گل. بیشترین تأثیر مستقیم روی گل بعد از جام‌جهانی میان بازیکنان اسپانیایی: آسنسیو (۱۴‌) و موراتا (۱۲).
    بیشترین گل و پاس‌گل در این فصل برای رئال‌مادرید: وینیسیوس (45)، بنزما (35)، رودریگو (27)، آسنسیو (20) و والورده (18گل). از 69گل رئال پس از جام جهانی، آسنسیو روی 14گل تأثیر مستقیم گذاشته؛ یعنی 20درصد گل‌ها.
    آسنسیو فقط 2‌گل تا بهترین نمایش فصلش (17-2016) فاصله دارد؛ فصلی که در آن 10‌گل با پیراهن رئال و 5‌گل برای تیم ملی زیر 21‌سال اسپانیا زد. آسنسیو امسال 10‌گل در لالیگا، 3‌گل در لیگ قهرمانان و یک‌گل در جام‌جهانی زده است.
    رئال‌مادرید در این فصل 16‌گل با شوت پشت محوطه جریمه در لالیگا زده که بهترین رکورد 5‌لیگ بزرگ اروپا‌ست. بایرن 15‌گل از پشت محوطه جریمه به ثمر رسانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید