• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191830
+
-

انتقام؟

وضعیت میلان به تیمی نمی‌خورد که بتواند فرداشب به فینال اروپا صعود کند

انتقام؟

میلان اوضاع خوبی ندارد. این تیم پس از شکست 2 بر صفر در بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل اینتر، در لیگ هم با همین نتیجه بازی را واگذار کرد؛ آن هم به تیمی تازه از راه رسیده به نام اسپتزیا. پیولی، سرمربی روسونری و برخی بازیکنان پس از پایان مسابقه مجبور شدند در ورزشگاه بمانند و به هواداران عصبانی توضیح بدهند. این تیم بی‌ستاره همین که فصل پیش قهرمان لیگ شد، کار بزرگی انجام داده، اما هواداران از پرافتخارترین تیم ایتالیایی در اروپا انتظار بیشتری دارند. حداقل انتظار آنها این است که در بازی فرداشب برگشت اروپا دوباره به اینتر نبازند. این بازی در همان ورزشگاه رفت اما با میزبانی اینتر برگزار می‌شود. اینتر در هفته‌های اخیر به هیچ تیمی رحم ندارد و همه را گلباران می‌کند. این تیم شنبه شب با نتیجه 4 بر 2، ساسولو را در هم کوبید.

    در 4‌فصل گذشته (از 20-2019)، تنها جیمز وارد پروس (13) و لیونل مسی (10) بیشتر از سالواتوره اسپوزیتو (8) در 5لیگ برتر اروپا و دسته دوم مربوطه، از روی ضربات آزاد مستقیم گل زده‌اند. سالواتوره اسپوزیتو شنبه‌شب گل دوم اسپتزیا را از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه میلان کرد.
    اسپتزیا در مقابل هیچ تیمی در بازی‌های خانگی، بیشتر از میلان در سری‌آ گل نزده است (5‌گل).
    تنها برد اسپتزیا از ماه مارس به این سو مقابل 2‌تیم شهر میلان به دست آمده و به نظر می‌رسد همین 2‌پیروزی بزرگ برای بقای این تیم در سری‌آ کافی باشد. این تیم با رکورد 9‌بازی نبردن مقابل میلان قرار گرفت!
    پس از شکست دادن اینتر در اولین دیدار خود در این فصل در ماه سپتامبر، میلان 3‌بازی آخر خود را در برابر رقبا شکست خورده است. همه آنها باوجود زدن 31‌شوت در این بازی‌ها بدون گلزنی هستند. آنها هرگز در تاریخ خود 4‌بازی متوالی را بدون گلزنی مقابل اینتر انجام نداده‌اند.
    در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، تنها یک‌تیم در بازی اول نیمه نهایی با 2‌گل یا بیشتر پیروز شده و سپس نتوانسته به فینال برسد. بارسلونا در بازی با لیورپول در خانه 3 بر صفر برنده شد و بازی برگشت را 4 بر صفر در آنفیلد باخت. اتفاقا همین اوریگی که این فصل به میلان آمده، ستاره آن مسابقه بود و 2‌گل از جمله گل چهارم را وارد دروازه بارسا کرد.
    میلان تنها یک برد از 16‌بازی اخیر خود به عنوان تیم میهمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده و 8بار در زمین حریفان باخته و 7بازی مساوی کرده. تنها برد این تیم در آوریل 2007 مقابل بایرن بود که 2 بر صفر برنده شد.
    میلان در این بازی باید حداقل 2‌گل بزند. آنها در 24‌بازی خارج از خانه آخرشان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها 15‌گل به ثمر رسانده‌اند؛ میانگین 0.6‌گل در هر بازی.
    میلان که سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را هم تقریبا از دست داده، در این فصل مقابل حریفان ساده هم به مشکل خورده. در این نیم‌فصل این نتایج مقابل چنین تیم‌هایی به دست آمده؛ باخت برابر مونتسا، مساوی با سالرنیتانا، باخت به فیورنتینا، باخت به اسپتزیا، باخت به بولونیا، تساوی با سمپدوریا و باخت به امپولی. با پیروزی در این دیدارها، میلان می‌توانست همین الان با 2‌امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی در صدر جدول سری‌آ باشد.
    از آغاز آوریل، روملو لوکاکو روی گل‌های اینتر نقش بیشتری نسبت به قبل داشته؛ 9‌تاثیرگذاری شامل 5‌گل و 4‌پاس‌گل.
    لوکاکو در مقابل هیچ تیم دیگری بیشتر از ساسولو در سری‌آ موفق به گلزنی نشده است؛ 6گل به‌طور مشترک با جنوا.
    لائوتارو مارتینس برای دومین فصل متوالی بیشتر از 20‌گل در سری‌آ به ثمر رسانده. فقط 2‌بازیکن دیگر حداقل 20‌گل برای اینتر در 2 فصل متوالی از 05-2004 به ثمر رسانده بودند؛ روملو لوکاکو (21-2019) و مائورو ایکاردی (18-2016).
    اینتر 3‌بار میلان را در تمام رقابت‌های این فصل شکست داده و حتی یک‌گل هم از این تیم نخورده؛ سری آ، سوپر لیگ ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا. آنها فقط یک بار توانسته بودند 4بازی پیاپی حریف همشهری را در دربی دلامادونینا شکست دهند؛ در فصل 74-1973 شامل 2‌بازی در سری‌آ و 2‌بار در کوپا ایتالیا.
    یکی از دلایل درخشش اینتر، اضافه کردن روانپزشک لوسیا پوچی، به درخواست ماروتا، به کادر این تیم در ابتدای ماه آوریل است. نتایج پس از آن عبارت بودند از 7‌بازی پیاپی و پیروزی در تمامی مسابقات؛ کسب 21‌امتیاز.

خبر خوب در روزهای اخیر برای هواداران میلان این بوده که رافائل لیائو برای تمدید قرارداد با باشگاه به توافق رسیده است. روسونری بدون این وینگر پرتغالی نمی‌تواند پیروز شود. میلان بدون رافائل لیائو در ترکیب اصلی این فصل: 11‌بازی، صفر برد، 5‌تساوی و 6باخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید