• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191637
+
-

کن هفتاد و ششم زیر سایه اعتصاب نویسندگان هالیوود

درحالی‌که شهر کن آماده پذیرایی از فعالان عرصه سینما در جشنواره فیلم کن می‌شود، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره آینده صنعت فیلم‌سازی به واسطه اعتصاب نویسندگان آمریکا از سوی فعالان سینما مطرح شده است.
به‌گزارش تسنیم، درحالی‌که کمتر از 5روز تا آغاز جشنواره فیلم کن در فرانسه باقی مانده، مسئولان برگزاری این جشنواره برای پذیرایی از ستارگان سینمایی جهان آماده می‌شوند و محل برگزاری این جشن در کنترل شدید امنیتی قرار دارد. سایه سنگین اعتصاب‌ نویسندگان آمریکا بر این مراسم کاملا مشهود است و گروهی از منتقدان و فعالان عرصه سینما معتقد هستند که این اعتصاب‌ها می‌تواند فرش قرمز کن را تحت ‌تأثیر قرار دهد. برخی از منتقدان بر این باورند که اگر تا پایان خردادماه امسال این اعتصاب‌ها به پایان نرسد و دوباره نویسندگان دست به قلم نشوند احتمال تعطیلی بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد؛ درحالی‌که پروژه‌های سینمایی هنوز برای رسیدن به مرز هشدار، فاصله دارند.
این گروه تأکید می‌کنند با درنظر گرفتن اینکه بسیاری از قراردادهای سینمایی از گذشته منعقد و فیلمنامه‌ها قبلا تحویل داده شده هنوز نمی‌توان نسبت به بروز چالش در این زمینه اظهارنظر کرد، اما درباره برنامه‌های تلویزیون موضوع متفاوت است چون اغلب اسکریپت‌ها کوتاه‌مدت و برنامه‌های تلویزیونی در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت نیازمند متون جدیدی هستند که اگر نویسندگان دوباره شروع به‌کار نکنند مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید