• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191613
+
-

یک زن جای ماسک را در توییتر می‌گیرد

اینترنت
یک زن جای ماسک را در توییتر می‌گیرد

ایلان ماسک در توییتر، پلتفرمی که سال گذشته با کلی دردسر و به مبلغ 44میلیارد دلار آن را خریداری کرد از سپردن سکان هدایت این شبکه اجتماعی پرطرفدار به فرد دیگری خبر داد. او گفت: به‌زودی از هدایت توییتر کنار می‌رود و مدیر اجرایی جدیدی برای هدایت توییتر پیدا کرده است. به گزارش بی‌بی سی، ماسک البته نامی از رئیس جدید توییتر به میان نیاورد اما گفت که او تا 6 هفته دیگر شروع به‌کار خواهد کرد و رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری خواهد شد. سال گذشته، ماسک یک نظرسنجی در توییتر انجام داد و از کاربران خواست درباره ادامه حضور او در مقام مدیرعامل توییتر اعلام نظر کنند که بیشتر پاسخ‌ها منفی بود.
با این حال، پس از آن ماسک اعلام کرد که هیچ احمقی جز او حاضر نیست هدایت توییتر را به‌عهده بگیرد و اگرچه گفت که به‌زودی از این سمت کنار می‌رود اما زمانی برای آن مشخص نکرده بود. ماسک قبلا توسط سهامداران متهم شده بود که تسلا را پس از تصاحب توییتر و آسیب رساندن به برند شرکت خودروسازی، رها کرده است. دن ایوز از شرکت سرمایه‌گذاری Wedbush Securities گفت: تلاش برای ایجاد تعادل میان توییتر، تسلا و اسپیس ایکس به‌عنوان مدیران عامل، کاری غیرممکن است که باید تغییر کند.
براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی ازجمله وال‌استریت ژورنال، لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات NBCUniversal در حال مذاکره برای تصدی سمت مدیر اجرایی توییتر است.
ماه گذشته، ماسک در پاسخ به رسانه‌ها درباره اینکه قرار است چه‌کسی به‌عنوان مدیر اجرایی این شرکت رسانه‌ اجتماعی جانشین او شود، با بی‌ادبی گفت که یک سگ را رهبر توییتر می‌کند. اما اگر او واقعا یک مدیر اجرایی زن را منصوب کرده باشد، او را به یکی از معدود زنانی تبدیل می‌کند که به جایگاه نخست یک شرکت بزرگ فناوری دست یافته است.
سال گذشته زنان سهمی 10درصدی از مدیران ارشد شرکت‌های فناوری در 500شرکت بزرگ آمریکا را داشتند. باتوجه به تصمیم‌هایی که ماسک برای درآمدزایی بیشتر از توییتر اتخاذ کرده است، رئیس جدید بدون شک به‌دنبال بهبود روابط با تبلیغ‌کنندگان است و ترس آنها را نسبت به تعدیل محتوا کاهش می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید