• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191419
+
-

نقش شهرداری‌ها در تحقق شعار سال

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم مشارکت جدی شهرداری‌ها در تحقق شعار سال، گفت: شهرداری‌ها به‌دلیل ارتباط نزدیک با جامعه می‌توانند از طریق مردمی کردن اقتصاد نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا کنند.
محمد مخبردر جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، کمّی بودن و ارائه راهبرد اجرایی برای تحقق این هدف را 2ویژگی مهم انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و از شهرداران کلانشهرها خواست در زمینه مهار تورم و رشد تولید پیشنهادهای اجرایی خود را ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در جامعه می‌تواند زمینه اختلال در بازارهای مختلف را مهیا کند، خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی در خدمت تولید و سازندگی قرار گیرد، تحولات مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد. شهرداران کلانشهرها باید با تعریف پروژه‌های مختلف، زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی جامعه را برای اجرای این پروژه‌ها فراهم سازند تا از این طریق بتوان در کاهش تورم نیز اثرگذار بود.مخبر، تامین و به روز رسانی تجهیزات، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ماشین‌آلات شهرداری‌ها را امری ضروری برشمرد و از شهرداران کلانشهرها خواست ضمن تعامل مناسب با وزارت کشور، امکانات مورد نیاز را از تولیدات داخلی تهیه کنند و چنانچه ظرفیت لازم برای تامین داخلی وجود نداشت از دیگر مسیرها برای تامین نیازمندی‌های خود اقدام کنند./ دولت

این خبر را به اشتراک بگذارید