• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191370
+
-

نکته بازی

همه در اشتباه بودند
سرانجام احکام انضباطی مربوط به دربی تهران صادر شد؛ حکم‌هایی که شامل محرومیت تعلیقی و جریمه نقدی و سایر مسائل می‌شد و تیتر خاصی نداشت. با این حال جالب‌ترین بخش ماجرا مربوط می‌شود به جایی که اثری از ساپینتو بین محکومان نیست. سرمربی استقلال در پایان آن مسابقه به سمت داوران رفت، برای آنها کف زد و چیزهایی گفت که خیلی‌ها حمل بر فحاشی این مربی کردند. حرف‌های ساپینتو در سایت‌های خبری و حتی روی آنتن تلویزیون هم لب‌خوانی شد و همه متوجه فحاشی او شدند؛ ناسزاهایی که در مطبوعات پرتغالی هم بازتاب داشت اما کمیته انضباطی با معاف کردن این مربی از هرگونه تنبیهی، نشان داد عالم و آدم در مورد او در اشتباه بوده‌اند. آفرین؛ همین رویه را ادامه بدهید تا ساپینتو هم پرده‌های جدیدی از هنرش را رو کند.

شکست را زودتر قبول کرده بودید
بیژن طاهری، سرپرست استقلال در اظهاراتی قابل تامل گفته مطمئن است که آبی‌ها قهرمان لیگ برتر نخواهند شد و به همین دلیل عمده تمرکز آنها روی مسابقات جام ‌حذفی است. خب البته روی کاغذ کار استقلال برای قهرمانی بسیار سخت شده اما هیچ جای جهان نمی‌شنوید که مسئول مهم یک تیم به همین راحتی شانس موفقیت مجموعه‌اش را «صفر» بخواند. در انگلستان آرتتا با وجود آن شکست بد مقابل منچسترسیتی و عقب افتادن از این تیم، هنوز هم از امیدهایش برای قهرمانی سخن می‌گوید، چرا که ایمان دارد در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. نکته اینجاست که استقلال حتی پیش از این اظهارنظر هم ناکامی در کسب عنوان قهرمانی را باور کرده بود؛ جایی که بازی با نفت آبادان را بی‌انگیزه دنبال کرد و 2امتیاز مهم از دست داد. حیف!

انصافا هم کار سختی است!
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفته: «برای ورود کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران، مسئولان کشوری باید به مسئله ورود کنند.» آفرین، خیلی هم عالی؛ فقط می‌ماند این ابهام کوچک که اگر همه کارها را قرار است این و آن انجام بدهند، پس شما در فدراسیون چه می‌کنید و بابت کدام شاهکار سال‌هاست بر مسند ریاست نشسته‌اید؟ VAR را که باید مسئولان بیاورند، غرامت ویلموتس را هم که دولت باید بپردازد، هوای تیم ملی را هم که سیاسیون باید داشته باشند، حتی پول اسکان و غذای داوران را هم که باید تیم‌های میزبان بپردازند... خیلی خوشحال می‌شویم بدانیم ماموریت تاج عزیز و شرکا در خیابان سئول چیست؟ آهان، ببخشید، داشت یادمان می‌رفت؛ اینکه نفری 20هزار دلار پاداش بابت پیروزی بر ولز بردارند. انصافا هم کار سختی است!

فریب آن دوران را نخور!
انتخاب سرمربی تیم ملی امید تبدیل به یک کلاف سردرگم شده است. در این میان از گزینه‌های مختلفی از جمله مهدی تارتار و مجتبی حسینی برای تصدی این پست یاد می‌شود که هر کدام در نوع خود داستان جالبی دارند. این وسط گفته می‌شود حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم امید پیشنهاد حضور افشین قطبی را در این سمت مطرح کرده. احتمالا فلسفه این پیشنهاد، همکاری موفقیت‌آمیز کاشانی و قطبی در پرسپولیس لیگ هفتم است که منجر به قهرمانی شد. با این حال کاش کاشانی فریب آن دوران را نخورد. خود او پس از آن مقطع، در لیگ‌های دهم و یازدهم دوباره به پرسپولیس برگشت و بخشی از بدترین روزهای تاریخ این باشگاه را رقم زد. قطبی هم در این سال‌ها از چین و ژاپن تا همین فولاد خودمان را آباد کرده است!

این خبر را به اشتراک بگذارید