• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191369
+
-

پورحمیدی گران‌ترین بازیکن ایران؟

بهترین دروازه‌بان لیگ تحت قرارداد تراکتور است اما تراکتور که اخباری را دارد احتمالا رضایتنامه او را با قیمتی بالا صادر می‌کند

پورحمیدی گران‌ترین بازیکن ایران؟

امیرحسین اعظمی 

حسین پورحمیدی دروازه‌بان آلومینیوم اراک را باید بهترین دروازه‌بان لیگ برتر در 28هفته گذشته دانست. او از لحاظ تعداد کلین‌شیت شرایطی مشابه با علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس دارد ولی بدون شک شرایط آلومینیوم با پرسپولیس به هیچ عنوان قابل قیاس نیست و نکته جالب در مورد پورحمیدی این است که او در این فصل 3ضربه پنالتی را مهار کرده تا یکی از بهترین و موفق‌ترین بازیکنان لیگ لقب بگیرد. درحالی‌که لیگ به 2هفته پایانی رسیده است، پورحمیدی برای فصل بعد شرایطی مبهم دارد و مشخص نیست پیراهن کدام تیم را بر تن خواهد کرد.

  پایان انتقال قرضی
پورحمیدی چند سال پیش بعد از آمدن به استقلال نامش را بر سر زبان‌ها انداخت ولی او در این تیم فرصتی برای بازی پیدا نکرد تا در نهایت به‌صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شود. یک سال بعد باشگاه استقلال با جذب سعید مهری از تراکتور، رضایتنامه قطعی پورحمیدی را برای باشگاه تبریزی صادر کرد تا او به‌صورت رسمی از جمع آبی‌ها جدا شود ولی باشگاه تراکتور هم پورحمیدی را در اختیار آلومینیوم قرار داد. حالا 2فصل از حضور این دروازه‌بان در تیم اراکی می‌گذرد و پورحمیدی دیگر نمی‌تواند برای فصل آینده به‌صورت قرضی در این تیم یا هر تیم دیگری حضور داشته باشد. طبق قوانین، یک بازیکن فقط به‌مدت 2فصل می‌تواند به‌صورت قرضی در یک تیم بازی کند و حالا با اتمام فصل جاری، پورحمیدی بازیکن تراکتور خواهد بود و این باشگاه در مورد آینده پورحمیدی تصمیم خواهد گرفت.

  اخباری یا پورحمیدی؟
باشگاه تراکتور برای فصل آینده باید در مورد پورحمیدی تصمیم بگیرد و این یک چالش خاص برای باشگاه تبریزی خواهد بود. آنها چند سالی است که محمدرضا اخباری را در چهارچوب دروازه دارند و این دروازه‌بان محبوبیت خاصی نزد هواداران تراکتور دارد اما بازگشت پورحمیدی با رقم زدن یک آمار فوق‌العاده در این فصل، قطعا اتفاق خوبی برای اخباری نیست. جالب اینجاست که پاکو خمز سرمربی تراکتور تا دوسه‌هفته پیش نمی‌دانست پورحمیدی تحت قرارداد این باشگاه است و حالا ماجرای خط دروازه را سرمربی اسپانیایی تراکتور روشن خواهد کرد.
هر چند اخباری در این سال‌ها ارتباط خوبی با مدیران تراکتور داشته و جایگاهش را در این تیم محکم کرده ولی برای پاکو خمز این مسائل اهمیت چندانی نخواهد داشت و او براساس فاکتورهای فنی تصمیم نهایی خودش را خواهد گرفت. بدون شک نمی‌توان انتظار داشت که باشگاه تراکتور هر دو گلر را برای فصل بعد در اختیار داشته باشد و حالا مسئله مهم این است که خمز در نهایت کدام دروازه‌بان را انتخاب خواهد کرد. در مورد اخباری هم این موضوع عنوان شده که کادر فنی تراکتور از بازی با پای این دروازه‌بان راضی نیستند و شاید همین موضوع منجر به این شود که خمز در نهایت پورحمیدی را انتخاب کند.
 
  گران‌ترین بازیکن لیگ برتر؟
مهدی تیکدری بازیکن سابق تراکتور 2فصل پیش راهی گل‌گهر شد و تیم سیرجانی بابت صدور رضایتنامه این بازیکن 12میلیارد به باشگاه تراکتور پول داد. حالا اگر تراکتور تصمیم به فروش پورحمیدی بگیرد بدون شک او می‌تواند یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ شده یا حتی این عنوان را به تنهایی به‌خودش اختصاص بدهد. یکی از هم‌تیمی‌های پورحمیدی در آلومینیوم به همشهری می‌گوید: «او یک فصل فوق‌العاده در تیم ما داشت و با این شرایط، اگر تراکتور حاضر به حفظ این بازیکن نباشد، حداقل می‌تواند با 20تا 30میلیارد تومان او را به تیم دیگری بفروشد.»
پورحمیدی در حال حاضر در موقعیتی ویژه قرار گرفته و بدون شک انتخاب تیم فصل آینده برای او اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. همین شرایط خاص باعث شده او فعلا از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کند تا وضعیتش برای فصل بعد مشخص شود.

شماره‌یک شماره‌یک‌ها

فصل جاری لیگ برتر برای حسین پورحمیدی رویایی بود، رویایی‌تر هم شد. دروازه‌بان آلومینیوم اراک هفته‌هاست شانه‌به‌شانه علیرضا بیرانوند خودش را به‌عنوان یکی از 2‌دروازه‌بان برتر فصل معرفی کرده و آمارها و نمرات این دو بازیکن کاملا به هم نزدیک بوده است. اما این هفته بالاخره پورحمیدی از گلر شماره‌یک تیم ملی سبقت گرفت و صدرنشین جدول دروازه‌بان‌ها در سایت متریکا شد. او این اتفاق را با تکیه بر یک نمایش عالی مقابل گل‌گهر و کسب بهترین نمره این فصل خودش انجام داد. پورحمیدی در مصاف با گل‌گهر 9شوت را به‌شکل موفق مهار کرد که 6شوت از درون محوطه جریمه و یک شوت از داخل محوطه 6قدم شلیک شده بود! او همچنین یک پنالتی گرفت که سومین مهار پنالتی‌اش در این فصل بود و او را در این زمینه بالاتر از بیرانوند قرار داد. حسین پورحمیدی سال98 در ابتدای لیگ نوزدهم به استقلال پیوست و این اتفاق همزمان با جدایی مهدی رحمتی از استقلال رخ داد. اما در طول آن فصل فرصتی برای بازی به پورحمیدی نرسید و او تمام فصل ذخیره حسین حسینی بود. پورحمیدی که در استقلال جانشین رحمتی شده بود، حالا در آلومینیوم شاگرد رحمتی است و سیدمهدی این هفته ضمن تعریف و تمجید از او گفت: «حسین در یکی دو سال آینده دروازه‌بان اول تیم‌ملی خواهد شد.»
پورحمیدی در همه بازی‌های این فصل آلومینیوم حضور داشته و طی 28بازی 16بار موفق به کلین‌شیت شده است. میانگین گل خورده او 0.5گل در هر بازی و درصد مهارهایش 85.1 بوده که هر دوی آنها بهترین آمار ثبت‌شده بین دروازه‌بان‌های این فصل است. پورحمیدی 4بار به‌عنوان بازیکن برتر زمین انتخاب شده و 4بار هم به تیم منتخب هفته رسیده و برترین دروازه‌بان هفته لقب گرفته است. او این هفته در بازی با گل‌گهر به نمره 9.32 دست یافت که بالاترین نمره یک دروازه‌بان در یک مسابقه از فصل جاری است. این دومین‌بار در فصل جاری است که پورحمیدی در یک بازی نمره بالاتر از 9 می‌گیرد و حالا میانگین نمراتش به 7.41 رسیده که او را بالاتر از بیرانوند به‌عنوان بهترین دروازه‌بان فصل معرفی می‌کند. معدل نمرات بیرانوند 7.40 است و او این هفته بالاخره صدر جدول دروازه‌بان‌ها را به رقیبش بخشید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید