• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191366
+
-

مسی و دوستان در عربستان

ستاره آرژانتینی فاصله‌ای تا انتقال به فوتبال آسیا ندارد.آیا پول بر ریشه‌ها برتری پیدا کرده است؟

مسی و دوستان در عربستان

دیروز خبرگزاری فرانس‌پرس از قطعی شدن توافق لیونل مسی با الهلال عربستان خبر داد. مسی برای دومین بار و به‌عنوان تنها بازیکن فوتبال برنده جایزه لاروس شده. جایزه لاروس که به اسکار ورزشی معروف است، هر ساله به بهترین ورزشکاران و تیم‌های ورزشی اهدا می‌شود. مسی پس از دریافت این جایزه هیچ اشاره‌ای به پاری‌سن‌ژرمن نکرد و صرفا از دستاوردی که در جام جهانی همراه با تیم ملی آرژانتین داشت سخن به میان آورد و همچنین از دوران خوشی که در بارسلونا داشته: «فوتبال یک بازی گروهی است و دریافت چنین جوایزی همیشه برای من جذاب است. سال گذشته بزرگترین رؤیای من محقق شد. این جایزه به تمام آرژانتین تعلق دارد. به همراه بارسلونا روزهای خوش بسیاری داشتم و با تیم ملی سختی زیادی کشیدم که باعث پیشرفت من شد.» پاری‌سن‌ژرمن هم به او تبریک نگفت، درحالی‌که بارسلونا برایش پیام تبریک فرستاد.
اخیرا به‌خاطر سفر این بازیکن به عربستان بدون هماهنگی با باشگاه، روابط بین او و پاریسی‌ها به‌هم خورده. با توجه به همین اتفاق، 2‌هفته جریمه و محرومیت برای ستاره آرژانتینی درنظر گرفته شده بود که شنیده شده این محرومیت قرار است لغو شود. شایعه مذاکره جدی پاریس با مورینیو هم احتمال جدایی مسی را تقویت کرد. هواداران دل خوشی از او ندارند و معتقدند مسی در بازی‌های کم‌اهمیت گل زده و در بازی‌های بزرگ گره‌ای باز نکرده است. در روزهای اخیر صحبت از بازگشت ستاره آرژانتینی به بارسلونا مطرح شد و او لوگوی بارسا را روی پایش خالکوبی کرده بود. اما در حال حاضر خبر فرانس‌پرس معتبرتر از شایعات مطرح شده در روزهای اخیر است. این در حالی است که لالیگا موافقت خود را با بارسلونا بر سر بازگرداندن او اعلام کرده و گفته بود باشگاه برای این کار باید حداقل 100‌میلیون از محل فروش بازیکن سود داشته باشد. لاپورتا آماده بود بازیکنانی مثل رافینیا، کسیه، مارکوس آلونسو، فران تورس و یکی دو نفر دیگر را بفروشد. همزمان از عربستان خبر رسیده که الهلال برای جلب رضایت مسی قول داده بوسکتس و آلبا، دوستانش در بارسلونا را جذب کند. لاپورتا به این 2 بازیکن برای کاهش دستمزدشان فشار آورده بود و این مسی را ناراحت کرد. حتی از مذاکرات باشگاه سعودی با دی‌ماریا و پاردس هم اخباری به گوش رسیده؛ دوستان آرژانتینی مسی که در یوونتوس حضور دارند.
همه اینها هزینه‌های زیادی روی دست عرب‌ها می‌گذارد؛ مسی (800‌میلیون یورو) برای ۲‌فصل، بوسکتس (80‌میلیون یورو) برای ۲‌فصل، جوردی آلبا (22‌میلیون یورو) برای ۲‌فصل، مارکو وراتی (26‌میلیون یورو) برای ۲‌فصل که در مجموع به پول عربستان حدود 4میلیارد ریال می‌شود. شایعات دیگری هم منتشر شده مبنی بر تشکیل مثلث مسی، طارمی و ادن آزار در الهلال که این کمی غیرواقعی‌تر است. مسی به‌عنوان سفیر گردشگری عربستان از دولت این کشور 25میلیون یورو دریافت می‌کند، جدا از توافقات با باشگاه الهلال. پول قرارداد احتمالی‌اش در الهلال را هم دولت می‌پردازد. البته دیروز برخی منابع ادعای فرانس پرس و اکیپ را مبنی بر قطعیت توافق او با الهلال رد کرده و مدعی شده‌اند تا پایان فصل این بازیکن هیچ تصمیمی برای آینده خود نخواهد گرفت و دست‌کم آن را اعلام نخواهد کرد. اگر چنین خبری اعلام شود، در فاصله 5هفته مانده به پایان لیگ فرانسه، فشار هواداران روی او بیشتر خواهد شد.

رونالدو خوشحال نیست
کریستیانو نه دستاوردی برای النصر داشته و نه از زندگی در عربستان راضی است

درحالی‌که شایعه انتقال مسی به لیگ فوتبال عربستان تقویت شده، شاید بررسی وضعیت کریستیانو رونالدو در این لیگ درس عبرتی باشد برای ستاره آرژانتینی که در تصمیمش مبنی بر توافق با الهلال تجدیدنظر کند. رونالدو که پس از جام جهانی و در زمستان به النصر پیوسته، روزگار خوبی در این کشور ندارد. او و النصر از 2جام داخلی حذف شده‌اند و در لیگ هم شانس چندانی برای قهرمانی ندارند. چشمه گلزنی کریستیانو پس از درخشش در روزهای اولیه خشک شده. هواداران خودی و غیرخودی او را هو کرده و به تشویق مسی پرداخته‌اند تا لجش را در بیاورند. به واسطه همین رفتار‌ها او هنگام بازی عصبانی می‌شود و با بازیکن حریف کشتی می‌گیرد. او یکی از عوامل اخراج رودی گارسیا از سرمربیگری تیم هم بوده است. او یک‌بار مقابل هواداران تیم رقیب حرکت زشتی انجام داده و از جریمه قسر در رفته. حالا آخرین حاشیه‌ای که برایش ایجاد شده، خساست نسبت به یکی از اعضای کادر مربیگری تیم الخلیج بوده که در پایان بازی پریشب تیمش با النصر از او خواسته بود با هم سلفی بگیرند. رونالدو البته پیش از آن پیراهنش را به یکی از بازیکنان تیم حریف داده بود. همچنین کریستیانو باز هم یک گل آفساید زد و موفق نشد به تیم در آستانه سقوط گل سالم بزند.
با تساوی در این بازی و با توجه به فاصله 5امتیازی النصر با صدر جدول، به‌نظر می‌رسد در فاصله 2‌هفته مانده به پایان لیگ، قهرمانی الاتحاد قطعی شده باشد. یعنی حضور رونالدوی 200میلیون یورویی هیچ دستاوردی برای النصر نداشته و آنها را به هیچ عنوانی نرسانده. الهلال، با 49امتیاز و 8امتیاز کمتر از النصر در رده چهارم قرار دارد و مسی اگر بیاید، باید با این تیم در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.
رونالدو در جدول گلزنان هم همچنان با 12گل در رده ششم است و 7گل با عبدالرزاق حمدالهر در صدر جدول فاصله دارد. البته با توجه به اینکه در میانه فصل به تیم اضافه شد، این یک شکست محسوب نمی‌شود. کارنامه کریستیانو رونالدو در لیگ برتر عربستان؛ 13‌بازی، 12گل، 2پاس‌گل، 6گل پیروزی بخش، 10گل امتیازآور و 6بار انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن زمین. اما اینها کافی نیست چون او نه جامی آورده و نه آقای گل شده.
جورجینا، شریک زندگی رونالدو هم از زندگی در عربستان حوصله‌اش سر رفته و برای بازگشت به مادرید روزشماری می‌کند. فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال حاضر نیست با رونالدو به‌عنوان بازیکن قرارداد ببندد و تنها می‌پذیرد او را در پستی مدیریتی یا سفیر باشگاه استخدام کند. کریستیانو باید یک ‌سال و اندی دیگر حضور در عربستان و لیگ این کشور را تحمل کند و احتمالا بار دیگر با مسی در یک لیگ مشترک به رقابت بپردازد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید