• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191291
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lO8rg
+
-

بازگشت بازنده

افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی شد؛ کسی که 3سال پیش در انتخابات این فدراسیون شکست خورده بود

وزیر ورزش بعد از اینکه استعفای هاشم صیامی را از ریاست فدراسیون دوومیدانی پذیرفت، بلافاصله حکم سرپرستی را به نام افشین داوری زد. همین عجله وزیر، این شائبه را ایجاد کرده است که اتفاقات دوی ماراتن شیراز بهترین بهانه برای حمید سجادی بود تا به خواسته‌اش برسد. او در برخوردهایی که طی ماه‌های گذشته با صیامی داشت، نشان داده بود که از نحوه مدیریت او در دوومیدانی خیلی راضی نیست. هرچند بعضی از کارشناسان دوومیدانی با وزیر هم‌عقیده بودند اما انتخابی که او برای جانشینی صیامی داشته‌ هم مورد پسند خیلی‌ها نیست.
داوری از سال1390 به‌مدت 4سال رئیس فدراسیون بود ولی 3سال پیش بازگشت ناموفقی به این فدراسیون داشت. او در مجمع انتخاباتی شرکت کرد و به‌عنوان رئیس انتخاب شد اما وزارت ورزش در آن مقطع این انتخابات را به‌خاطر تقلب‌هایی که شده بود، باطل کرد. این تنها نقطه تاریک کارنامه مدیریتی داوری نیست. او در شش‌هفت‌سال گذشته غیراز دوومیدانی، سرپرستی 7فدراسیون دیگر را هم عهده‌دار بوده است. رفت‌وآمدهای او بین فدراسیون‌ها و تلاش‌هایش برای رسیدن به صندلی ریاست این فدراسیون‌ها که با شکست روبه‌رو می‌شد، به یک طنز ورزشی تبدیل شد. حالا او با این گذشته دوباره به فدراسیون دوومیدانی بازگشته است.
داوری چند ساعت بعد از استعفای صیامی، سرپرست فدراسیون شد. سؤال این است که آیا استعفای صیامی به خواست وزیر انجام شده و سرپرستی داوری هم برنامه‌ریزی شده بود؟ داوری می‌گوید: «دورانی که آقای وزیر ورزشکار دوومیدانی بودند، ما در این رشته پیشکسوت بودیم و از همان زمان همدیگر را می‌شناختیم. دوره‌ای هم که من رئیس فدراسیون دوومیدانی بودم، آقای سجادی معاون سازمان تربیت‌بدنی وقت بود و با نوع مدیریتم آشنایی داشت.» با نظر لطفی که وزیر به داوری دارد، احتمال اینکه او در این فدراسیون ماندگار شود، کم نیست. به‌گفته خود داوری او فعلا تا المپیک هست: «بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک را در پیش داریم، در این زمان کوتاه فکر و ذکر ما آمادگی برای این 2مسابقه مهم است.» اما با اتفاقاتی که در مجمع 3سال پیش افتاد، جامعه دوومیدانی می‌تواند همکاری خوبی با داوری داشته باشد؟ نظر خودش که مثبت است: «در آن مقطع اعضای مجمع به اجماع نرسیدند و تصمیماتی گرفتند که درست نبود. ما تلخی‌های گذشته را فراموش می‌کنیم و کار را به‌دست می‌گیریم. در هر مدیریتی نقطه‌نظرات متفاوت است.»

   خوش‌به حال حدادی
یکی از نخستین کسانی که با داوری تماس گرفته، احسان حدادی است. پرتابگر دیسک در دوره ریاست داوری در فدراسیون به مدال نقره بازی‌های المپیک لندن رسید و حالا هم بازگشت داوری شاید قند دیگری را هم در دل او آب کرده باشد. داوری می‌گوید: «احسان همان یکشنبه‌شب تماس گرفت.» داوری از همین حالا از پشتیبانی‌هایی که قرار است از حدادی داشته باشد، حرف می‌زند؛ پشتیبانی‌های خاص: «احسان هنوز ورزشکار خوبی است و فقط به انگیزه نیاز دارد. اگر از او پشتیبانی‌ خاصی شود و صمیمیتی را که می‌خواهد، حس کند حتما نتیجه می‌گیرد.» داوری منتظر است تا حدادی دوباره به اوج برگردد و در همین بازی‌های اینچئون پنجمین مدال طلای خود در این بازی‌ها را برای ایران بگیرد اما این در حالی است که رکوردهای حدادی در یکی دو سال اخیر به بالای 60 متر نرسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید