• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191196
+
-

رونمایی از خاطرات رهبرمعظم انقلاب در شهرهای کلمبیا

خبر
رونمایی از خاطرات رهبرمعظم انقلاب در شهرهای کلمبیا

پس از رونمایی کتاب «سلول شماره‌۱۴» در پارلمان کلمبیا و استقبال مردم از این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی بوگوتا، پایتخت کلمبیا، این کتاب خاطرات طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت در شهرهای بوکارامانگا مرکز استان سانتاندر و شهر کالی با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی رونمایی و معرفی شد.
مراسم رونمایی و معرفی کتاب در بوکارامانگا با حضور نماینده ویژه استاندار سانتاندر، نماینده سازمان تجاری مرکوسور کلمبیا، مدیر دانشگاه سانتاندر در سالن اجتماعات فدراسیون بین‌المللی تجارت بوکارامانگا مرکز استان سانتاندر برگزار شد.
به‌گزارش مهر، مهمان ویژه این مراسم، پدر ادیسیلیو اوئرفانو یکی از کشیش‌های کلیسای انقلابی آمریکای لاتین بود. ادیسیلیو اوئرفانو از کشیشان کلیسای انقلابی و از رهبران اجتماعی کلمبیا که سخنران ویژه این رویداد بود، گفت: زمانی که من شروع به مطالعه این کتاب کردم و با وضعیت انقلابیون در آمریکای لاتین مقایسه می‌کردم و به‌دنبال شباهت‌ها و نخستین نقاط تلاقی می‌گشتم، نخستین نکته‌ای که در این کتاب به‌شدت در من تأثیر‌گذار بود، این بود که ایشان در مورد مادرش اینگونه بیان می‌کند که مادرم از کودکی به من قرآن یاد می‌داد و آیات قرآن را برایم می‌خواند. این فراز از کتاب مرا تکان داد چرا‌که نخستین جرقه‌های تحول در من هم آن زمان بود که مادرم آیات کتاب مقدس را در کودکی برای من می‌خواند و هیچ‌گاه شیرینی خواندن آیات کتاب مقدس از زبان مادرم را از یاد نمی‌برم‌ همه کسانی که می‌خواهند در جامعه به نفع محرومان تحول ایجاد کنند باید بدانند که مهم‌ترین اصل یک انقلاب ارتباط با خدا و پیام اوست.
وی گفت: من به جوانان توصیه می‌کنم که این کتاب را بخوانند چراکه باید بدانند انقلاب و تحول در جامعه فقط در حرف و نظر انجام نمی‌شود، بلکه زندان‌ها، تبعیدها، شکنجه‌ها و رنج‌ها می‌خواهد تا رهبری انقلابی بتواند ملتش را از منجلاب ذلت استعمار و استثمار بیرون بکشد. ایران و آمریکای لاتین چقدر در راه این انقلاب و رسیدن به عدالت و عزت زجر کشیده‌اند. چقدر قهرمانان انقلابی ما در این راه فدا شدند. اما امپریالیسم رسانه‌ای در حال حاضر نمی‌خواهد این واقعیت‌ها را جوانان ما بدانند و بفهمند، چون از جوشش انگیزه در آنان می‌ترسند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید