• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191185
+
-

توقیف، جواب توقیف

واکنش‌ها در آمریکا به توقیف 2نفتکش متخلف ازسوی سپاه‌پاسداران و ارتش جمهوری‌اسلامی، در آب‌های جنوبی کشور ادامه دارد و خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد نفتکش‌هایی که به‌تازگی ازسوی ایران توقیف شده‌اند، در بندرعباس لنگر انداخته‌اند. در این گزارش با استناد به تصاویر ماهواره‌ای یک شرکت آمریکایی، ادعا شده 2نفتکش نیووی و ادونتیج سوئیت  در جنوب بندرعباس و در نزدیکی یک پایگاه نیروی دریایی پهلو گرفته‌اند. این درحالی‌است که رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر اعلام کرده بودند آمریکا یک محموله نفتی ایران را در کانال سوئز توقیف کرده‌است. این اقدام آمریکایی‌ها در شرایطی انجام شد که اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس سنای این کشور، در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌ها، خواستار توقیف محموله‌های نفتی ایران شده‌ بودند.

 توقیف کشتی متخلف ازسوی ارتش
هفتم اردیبهشت‌ماه بود که بر اثر تصادم یک فروند کشتی متخلف با نام «ادونتیج سوئیت» با یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس که منجر به مفقود‌شدن 2نفر و زخمی‌شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شد، این کشتی ازسوی نیروی دریایی ارتش ایران در قالب مرکز بین‌المللی امنیت دریایی مستقر در چابهار رهگیری، شناسایی و توقیف شد. این کشتی متخلف که با پرچم جزایر مارشال در حال فرار بود، با حکم قضایی ازسوی ناوشکن «بایندر» توقیف شده‌است.

 اقدام قاطع سپاه در تنگه هرمز
در سیزدهمین روز از اردیبهشت‌ماه جاری نیز نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش خارجی متخلف را در آب‌های تنگه‌هرمز توقیف کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید