• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191130
+
-

دروغ‌ محض شوخی

دروغ‌ محض شوخی

برخی از دروغ‌های منتشر شده درباره شهرداری تهران و اتفاقاتی که در این شهر رخ می‌دهد، از همان ابتدا ناباورانه بود اما توجه عمومی را جلب کرد و خاطره سرگرم‌کننده‌ای را به جا گذاشت.

کج‌شدن برج میلاد 1383
قدیمی‌ترین دروغ درباره شهرداری تهران در سال‌1383 و قبل از پیدایش شبکه‌های اجتماعی ساخته شد. یک طنزنویس مطبوعاتی در ویژه‌نامه طنز یک نشریه مطلبی درباره کج‌شدن برج میلاد و احتمال ریزش آن نوشته بود. در این مطلب آمده بود که در اثر سقوط برج، املاک مجاور آن کاملا تخریب می‌شود و به همین دلیل قیمت این ساختمان‌ها به‌شدت کاهش پیدا کرده است. این نوشته طنزآمیز تا جایی جدی گرفته شد که خبرنگاران درباره آن از شهرداری سؤال کردند. 13سال بعد یکی از اعضای شورای شهر درباره احتمال آسیب‌دیدن برج میلاد بر اثر ناپایداری گود مجاور این برج سخن گفت؛ گودی که در محدوده برج میلاد قرار دارد، اکنون در حال پایدارسازی مجدد است.

 بارش بادمجان 1398
اواخر سال‌1398 و زمانی که بیماری کرونا به‌تازگی همه‌گیر شده بود، کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد گروهی از جوانان در حال ضبط فیلم کوتاهی در فضای باز هستند اما با بارش بادمجان از آسمان غافلگیر می‌شوند. واقع‌نمایی کلیپ آنقدر زیاد بود که برخی شخصیت‌های علمی مجبور به پاسخ‌دادن به سؤال احتمال بارش بادمجان از آسمان شدند. عوامل ساخت کلیپ که به سرعت دستگیر شده بودند، نشان دادند که با استفاده از نرم‌افزار‌های رایانه‌ای و به قصد نمایش جلوه‌های ویژه سینمایی این کار را انجام داده‌اند. آنها بعدا کلیپ دیگری از حمله اژدها به شهر تهران و جنگیدن با این موجود با پرتاب بادمجان هم تولید کردند. طراح این صحنه یک جوان ایرانی ساکن آمریکا بود. او که به ایران سفر کرده اما به‌دلیل انتشار کرونا امکان بازگشت نداشت، در مدتی که در ایران اقامت داشت، این کلیپ را‌ساخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید