• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191065
+
-

اصل ماجرای «دروغ شاسی‌بلند»

هفته گذشته و در کوران مباحث مربوط به وزیر صمت، مصاحبه احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس جنجال به‌پا کرد.
او مدعی بود وزارت صمت بابت جلوگیری از استیضاح وزیر 70خودروی شاسی‌بلند را در اختیار نمایندگان گذاشته است. ضدونقیض ادعای علیرضابیگی زمانی بیشتر شد که در مصاحبه‌های بعدی تعداد خودروها را 75دستگاه اعلام و بعدها حتی بیشتر هم  اعلام کرد و یک‌بار هم ادعا کرد خودروها به نمایندگان و کارمندان مجلس واگذار شده‌است.
در همان ایام روزنامه همشهری با استناد به صحبت‌های برخی نمایندگان و البته تکذبییه وزارت صمت، ارتباط ماجرای خودروهای ادعایی ازسوی علیرضابیگی با استیضاح وزیر را رد کرد. فی‌الواقع جدا از صحت و سقم واگذاری خودرو آنچه سوژه گزارش روزنامه همشهری بود، ارتباط دادن واگذاری خودروها به ماجرای استیضاح بود.
اینکه نمایندگان خارج از فرایند قرعه‌کشی مردمی تعدادی ماشین دریافت کرده‌باشند یک بحث است که البته باید به‌جای خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد و اینکه وزارت صمت برای جلوگیری از افتادن وزیر تعدادی خودروی شاسی‌بلند را به‌عنوان رشوه به نمایندگان مجلس داده باشد بحث دیگری است.تیتر «دروغ شاسی‌بلند» ناظر به ادعای رشوه بود و منظور از آن تیتر این بود و در هیچ‌کجای مطلب یادشده اصل ماجرای دریافت خودرو مورد بحث و بررسی نبود.در کنار ماجرای شیوه واگذاری خودرو به نماینده‌های مجلس خارج از ضوابط قرعه‌کشی که البته در دیگر ارگان‌ها هم گاهی اتفاق افتاده، افترا بستن به مجلس انقلابی برای دریافت رشوه اتفاقا موضوعی است که بیش‌ازپیش نیاز به پیگیری دارد، آن‌هم در شرایطی که به ادعای برخی کارشناسان تلاش مجلس برای رفع اتهام رشوه‌گیری در افتادن فاطمی‌امین هم بیراه نبوده ‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید