• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191061
+
-

برای جام و سهمیه

آرسنال و نیوکاسل هدف‌های متفاوتی را در بازی امشب دنبال می‌کنند

برای جام و سهمیه

امشب یک بازی حساس برای آرسنال و نیوکاسل در پیش است؛ یکی برای قهرمانی تلاش می‌کند و دیگری برای حفظ سهمیه لیگ قهرمانان. فصل گذشته آرسنال با یک نمایش دور از ذهن به نیوکاسل باخت و سهمیه اروپایی را از دست داد. در بازی رفت هم با این تیم به تساوی بدون گل رسید. حالا وقت انتقام و زنده نگه‌داشتن کورسوی امید قهرمانی در لیگ است.
    در بازی‌های رودررو، آرسنال دست بالا را دارد و 83بار به پیروزی رسیده، در برابر 39تساوی و 68باخت.
    آرسنال در 2‌بازی پیاپی به نیوکاسل گل نزده، درحالی‌که در هر 18تقابل قبلی دروازه این تیم را باز کرده؛ 40گل در مجموع.
    نیوکاسل یکی از 3‌تیمی است که آرسنال در این فصل موفق به شکست‌شان نشده. آنها 2‌بار با ساوتهمپتون مساوی کرده‌اند و 2‌بار به سیتی باخته‌اند.
    نیوکاسل اکنون با کمترین گل خورده در هر بازی (0.8)، در این فصل در لیگ بهترین آمار را داشته است.
    نیوکاسل در 33‌بازی، 65‌امتیاز کسب کرده است. این تیم فقط در فصل 96-1995 در این مقطع امتیاز بیشتری کسب کرده بود‌(67).
    کالوم ویلسون نخستین بازیکنی است که از فصل12-2011، 15گل برای نیوکاسل می‌زند، آن فصل دمبابا 15گل زد.
    الکساندر ایساک در 9‌بازی اخیر خود در لیگ برتر برای نیوکاسل روی 8‌گل تاثیر مستقیم داشته (7‌گل و یک‌پاس‌گل). تنها کالوم ویلسون (8) در این مدت بیشتر از ایساک برای نیوکاسل گل زده.
    مارتین اودگارد، هافبک نروژی آرسنال در 6بازی اخیر 4گل و یک‌پاس‌گل داشته. او در مجموع روی 21گل توپچی‌ها در این فصل تأثیر داشته؛ 9گل و 12پاس‌گل. تنها بوکایو ساکا با تأثیرگذاری روی 24گل عملکرد بهتری نسبت به او دارد. اودگارد با 143پاس رو به جلو و خلق موقعیت در این فصل لیگ رکورددار بوده.
    توپچی‌ها از ابتدای سال‌2022 در لیگ برتر تنها 2تساوی بدون گل داشته‌اند که در هر 2‌بازی نیک پوپ، دروازه‌بان این روزهای نیوکاسل درون چهارچوب دروازه حریف بوده است. پوپ یکی از خریدهای زمستانی نیوکاسل بوده است.
    پس از تساوی بدون گل در ابتدای این فصل، نیوکاسل برای نخستین‌بار از فصل 11-2010 به‌دنبال شکست‌ناپذیری در هر دو دیدار لیگ با آرسنال در یک دوره خواهد بود.
    نیوکاسل فصل گذشته با گل برونو گیمارش و گل‌به‌خودی بن وایت، آرسنال را 2 بر صفر در خانه برد. توپچی‌ها از ژانویه1996 در 2بازی پیاپی خارج لیگ در سنت‌جیمز‌‌پارک شکست نخورده‌اند اما 3‌بازی اول خود را در لیگ برتر در این ورزشگاه بدون زدن گل باخته بودند.
    آرسنال 29بار مقابل نیوکاسل کلین‌شیت کرده است، ازجمله یک مورد در تساوی بدون گل در لندن در 3ژانویه در دیدار افتتاحیه لیگ برتر در سال2023. هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر مقابل یک حریف دروازه خود را بیشتر بسته نگه نداشته است.
    آرتتا بعد از بازی رفت به سبک و وقت‌کشی تیم حریف اعتراض داشت و همینطور به پنالتی مشکوک آخر بازی که برای آرسنال گرفته نشد. این بازی تنها 5ضربه به سمت دروازه 2‌تیم داشت و 9کارت زرد از جیب داور بیرون آمد.
    نیوکاسل در 9بازی آخر 8برد و یک شکست داشته و هر 3‌بازی اخیر خود را برده است؛ با نتیجه 13 بر 3 در مجموع. 18برد کلاغ‌ها در این فصل بهترین عملکردشان از سال2011 به این‌سو بوده است.
    ادی هو، سرمربی کلاغ‌ها در این فصل عالی کار کرده. از زمانی که در 8نوامبر2021 به‌عنوان سرمربی معرفی شد، رکورد بازی‌های خانگی تیم او در لیگ برتر استثنایی بود. او 63‌امتیاز از 90‌امتیاز ممکن (2.10 در هر بازی) به‌دست آورده و در این مدت تنها لیورپول (1)، منچسترسیتی (2) و منچستریونایتد‌(2) بازی‌های کمتری را در خانه در پریمیرلیگ باخته‌اند. زمانی که او وارد باشگاه نیوکاسل شد، این تیم در رده نوزدهم قرار داشت و 5امتیاز از 11بازی گرفته بود. او نیوکاسل را در لیگ نگه داشت و امسال این تیم را مدعی کسب سهمیه کرده است.
    آرسنال از 5‌بازی در ‌ماه آوریل، 6‌امتیاز کسب کرد و منچسترسیتی تمام بازی‌هایش را برد. بدون سالیبا، مدافع مصدوم این تیم، آرسنالی‌ها به مشکل زیادی خوردند؛ ابتدا در 3‌بازی پیاپی مقابل لیورپول، وستهم و ساوتهمپتون متوقف شدند و سپس به من‌سیتی 4 بر یک باختند و صدر را تقدیم این تیم کردند. برد هفته گذشته مقابل چلسی رهایی از این بحران بود. توپچی‌ها در این فصل 10دربی لندن را برده‌اند که یک رکورد تاریخی است.

آرسنال تنها در 3بازی از 36بازی این فصل موفق به گلزنی نشد که یکی از آنها در بازی رفت مقابل همین نیوکاسل بود. در بازی برگشت فصل پیش هم نتوانسته بود به این تیم گل بزند و 2 بر صفر باخته بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید