• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191059
+
-

با عذرخواهی تمام نشد

درباره داستان اختلاف بین مسی و پاری‌سن‌ژرمن

با عذرخواهی تمام نشد

مسی که اخیرا به‌دلیل سفر بدون اجازه به عربستان از سوی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، 2‌هفته محروم و حقوق این مدت را جریمه شده بود و از همه مهم‌تر اینکه هواداران خواهان اخراج او بودند، در پیامی ویدئویی از باشگاه و هم‌تیمی‌هایش عذرخواهی کرد اما در این پیام نشانه‌ای از عذرخواهی از هواداران نبود، چون رابطه بین این بازیکن با آنها همچنان تیره است. ستاره آرژانتینی در این پیام ویدئویی با فروتنی خاصی سخن گفت: «فکر می‌کردم مثل همیشه بعد از بازی، یک روز تعطیل خواهیم داشت. من این سفر را ترتیب دادم و نتوانستم آن را لغو کنم. از باشگاه و هم‌تیمی‌هایم عذرخواهی می‌کنم. منتظر تصمیم نهایی باشگاه درمورد خودم هستم.» برخی معتقدند که این پیام واکنشی پیشگیرانه برای رهایی از عقوبت‌های بیشتر بوده است. به هر حال، اخبار تأییدنشده‌ای وجود داشت مبنی بر اخراج مسی، اما با این حرکت باشگاه دیگر نمی‌تواند او را اخراج کند و از عواقب شکایت حقوقی در امان بماند.
سفر کاپیتان تیم ملی آرژانتین به عربستان در راستای قراردادی 25میلیون پوندی با حکومت این کشور با عنوان سفیر گردشگری عربستان صورت گرفت. عده‌ای از اولتراها و هواداران افراطی پی‌اس‌جی، با بنرهایی توهین‌آمیز خواهان برخورد جدی‌تر با این بازیکن و همچنین فروش باشگاه توسط قطری‌ها شدند. از بعد جام‌جهانی که آرژانتین با آن داستان‌ها قهرمان شد و فرانسه را در ضربات پنالتی شکست داد، روابط بین فرانسوی‌ها با کاپیتان آلبی‌سلسته به تیرگی گرایید. هواداران معتقدند مسی فقط برای آرژانتین همه توانش را می‌گذارد و کاری که برای پی‌اس‌جی می‌کند، گلزنی به تیم‌های ضعیف و گمنام است. به عقیده هواداران، او در بازی‌های بزرگ توانایی نجات‌دادن تیم را ندارد. پاریس با او در 2‌فصل پیاپی در مرحله یک‌هشتم پایانی از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است. او ممکن است از پاداش اخلاقی در این فصل محروم شود که یکی از بندهای قراردادش محسوب می‌شود. او 2‌بازی محروم است اما نمی‌خواهد 3‌بازی پس از محرومیت را انجام دهد. شاید توافقی برای فسخ صورت گیرد.
همزمان عده دیگری از تماشاگران تندروی این باشگاه روبه‌روی خانه نیمار، دیگر ستاره گران‌قیمت پاریسی‌ها تجمع کردند و با پلاکاردهایی در دست از او خواستند که «گورش را گم کند»! نیمار به‌صورت یک‌طرفه با توجه به بندی در قراردادش، قرارداد خود را تا سال 2017 تمدید کرده و باشگاه نمی‌تواند او را کنار بگذارد. باشگاه نیوکاسل تنها باشگاهی است که خواهان جذب این بازیکن شده اما هم خریدش گران تمام می‌شود و هم دستمزد بالای این برزیلی یک معضل خواهد بود. او حاشیه‌های زیادی هم دارد و تقریبا در هر فصل یک‌چهارم بازی‌ها را به‌دلیل مصدومیت واقعی یا خودخواسته از دست می‌دهد. نیمار چندان به فکر جدایی از پاریس نیست. باشگاه ممکن است بخواهد او را به‌صورت قرضی به تیم دیگری بفرستد. اطرافیان امباپه از لایک‌های نیمار علیه پاریس و امباپه عصبانی هستند. چیزی که محتمل به‌نظر می‌رسد، این است که مثلث مسی- نیمار- امباپه در فصل آینده وجود خارجی نخواهد داشت.
با اینکه باشگاه به‌طور رسمی اقدام تماشاگران افراطی را محکوم کرده، می‌توان خود باشگاه را متهم کرد که این حرکات از جانب خودشان برنامه‌ریزی شده است. پاریس دیگر نمی‌خواهد ستاره گران‌قیمت بخرد. برنامه جدید آنها این است که تیم روی 3‌معیار تشکیل شود؛ جوانان آکادمی، بازیکنان فرانسوی و بازیکنان حال حاضر منهای مسی و نیمار و تشکیل‌شدن تیم بر پایه امباپه. مذاکرات با مورینیو هم برای جانشینی گالتیه در فصل آینده آغاز شده است.

بارسلونا، سیتی و دیگران
ویدئویی از مسی منتشر شده که خالکوبی لوگوی بارسلونا را روی پای او نشان می‌دهد و این تازگی دارد. ناظران بر این عقیده‌اند که این یک پیام آشکار به همگان است که او می‌خواهد یا توانسته است با باشگاه سابق خود بر سر بازگشت به توافق برسد. اما گزینه‌های دیگری نیز برای او مطرح شده. پپ گواردیولا که در سال‌های اخیر همواره علیه بارسلونا اقدام کرده و از انتقال بازیکنان مدنظر باشگاه سابقش به این باشگاه جلوگیری کرده، انگار دنبال آوردن مسی به منچسترسیتی است. اگر باشگاه منچستریونایتد تا پیش از تابستان توسط گلیزرها به مبلغ 5میلیارد پوند به خریداران قطری فروخته شود، مالکان جدید دنبال مسی هم خواهند رفت. علاوه بر این، 2باشگاه نیوکاسل و چلسی نیز که در تملک ثروتمندان غیرفوتبالی هستند، بدشان نمی‌آید شانس خود را برای جذب کاپیتان تیم قهرمان جهان آزمایش کنند. از اینتر مایامی آمریکا و الهلال عربستان به‌عنوان 2مقصد احتمالی دیگر برای مسی یاد می‌شود. خودش دوست دارد یک‌فصل در بارسا بازی کند و سپس به آمریکا یا عربستان برود، اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید